Wedstrijden > Oranje Zwart 3 - Good Luck 3

Datum: 28 januari 2006

"Herintreders" succesvol!

Met een kersvers nieuw lid erbij is het Good Luck 3 afgelopen zaterdag niet gelukt om de ongeslagen cyclus van Oranje Zwart te doorbreken. Na slechts luttele minuten was wel duidelijk dat de Hoekse formatie een paar maten te groot was voor het derde uit Middelharnis en dat deze ploeg ook eigenlijk niet thuis hoort in de breedteklasse. Direct vanaf het begin schoten de OZ-ters met scherp en werd ieder verdedigend foutje van de zijde van Good Luck afgestraft. Daar waar Good Luck wederom moeite had om de gecreëerde kansen te benutten liep Oranje Zwart binnen enkele minuten uit naar een 4-0 tussenstand. Pas op dit moment wist debutant Edwin Ploeg uit Spijkenisse iets terug te doen na een mooie loopactie wist hij ruimte te creëren voor een afstandsschot wat hij verzilverde. Dat de thuisploeg hier niet vanonder de indruk was bleek wel uit de ruststand: 12 - 3.

In de rust werd afgesproken dat hier waarschijnlijk geen eer meer te behalen viel en dat we daarom maar gewoon "lekker zouden gaan ballen" en wel zouden zien waar het schip strand. Het was dan ook dankzij het feit dat de thuisploeg op elkaar en op hun scheidsrechter begon te mopperen dat Good Luck de tweede helft nog iets aan de score kon doen, eindstand 16 - 8.

Voorgaande week was het nog Agnes Boeter die na afwezigheid van 10 jaar het veld weer betrad en (in de overigens verloren uitwedstrijd tegen Snel) ook liet zien nog steeds trefzeker te zijn. Ook tegen OZ was zij weer van de partij en wist weer een fraai afstandschot te verzilveren, maar het was toch ook Edwin Ploeg die opviel met 3 doelpunten. "Het is al weer 15 jaar geleden dat ik gestopt ben met korfballen", zei hij nog vooraf "het zou leuk zijn als ik nu één keer kon scoren". Gevraagd naar zijn beweegredenen om in Middelharnis te komen korfballen antwoord hij "Ja kijk, ik kan natuurlijk wel bij Olympia gaan korfballen maar daar ken ik niemand, en bij Good Luck korfbalt een vriend van me en doe ik jaren mee met het bedrijventoernooi!". Klare taal.