Wedstrijden > Good Luck 1 - ADO 1

Datum: 1 april 2006

Good Luck verslaat koploper

Inderdaad, het is geen 1 april grap, op deze dag moest Good Luck 1 aantreden tegen de koploper in onze afdeling en zaalkampioen ADO. Deze ploeg had verleden week al de inhaalwedstrijd tegen Ondo gespeeld en gewonnen, zodat zowel Good Luck als Ondo 4 punten achterstand hebben. Op de kunststof korven en met redelijk veel wind ging Good Luck lekker fel van start, wat resulteerde in een aantal gemiste kansen. Verdedigend zat het goed in elkaar, zodat de Good Luck aanval tijd genoeg kreeg om mooie dingen te doen. 1 - 0 (doorloper Nico), 2 - 0 (strafworp versierd door dezelfde Nico maar koelbloedig verzilverd door Myrna) en na de vakwisseling direct een score van Heidi: 3 - 0. ADO deed toch ook wel wat terug: 3 - 1 en 3 - 2 door 2 afstandschoten. In de 33e minuut via Liesbeth een ruststand van 4 - 2.

Na de thee, met de wind tegen, direct een mooi opgezette aanval met als resultaat 5 - 2 via Jan-Willem. Na de 5 - 3 en 5 - 4 neemt Good Luck weer 2 doelpunten afstand: via een vrije bal van Liesbeth wordt het 6 - 4. ADO, met de wind in de rug, komt via een vrije bal en een doorloper op 6 - 6 en zelfs nemen zij een 6 - 7 voorsprong. Wat echter in de zaal en de vorige ontmoeting met ADO niet lukte, ging nu wel. Good Luck wilde deze wedstrijd niet verliezen en Liesbeth (vrije bal) en Heidi (2 afstandschoten) zorgden voor de 9 - 7 voorsprong. Dat ADO in de laatste seconden van deze wedstrijd nog een keer tot score kwam (9 - 8) mocht de pret niet meer drukken.

Al met al een terechte overwinning door een ploeg die bereid is met en voor elkaar te werken, niet altijd met grandioos korfbal maar wel met inzet en teamgeest. De invallers Marjon (voor Myrna tactisch) en Maarten (voor Arno rug) plus Leonie bedankt.

Doelpuntenmakers Good Luck: Liesbeth 3 - Heidi 3 - Myrna 1 - Nico 1 - Jan-Willem 1