Wedstrijden > Good Luck 1 - VIOS 1

Datum: 15 april 2006

Good Luck zet in één helft VIOS op voldoende achterstand

Na de nederlaag verleden week tegen Ondo wilden wij deze wedstrijd zeker niet verliezen. Het begin was daarom ook veelbelovend, al snel scoorde Liesbeth van afstand 1 - 0. Na een foutje in de verdediging (1 - 1) was het VIOS dat de volgende 6 minuten nog 2 keer scoorde, zodat er na 8 minuten een stand van 1 - 3 op het scorebord stond. Vanaf dat moment ging het echter bij Good Luck lopen en via Liesbeth (afstand) en Arno (korte kans) werd na 11 minuten de gelijke stand bereikt. Na een doelpuntloze periode van 9 minuten was het VIOS dat als eerste weer de de bal door het kunststof kreeg: 3 - 4. Vanaf dat moment was het echter Good Luck dat met soms leuk korfbal, maar vooral met geduld op 4 - 4 kwam door de in werklust uitblinkende Jeroen (afstand). Liesbeth (afstand), Arno (afstand), Nicole (afstand) en Jan-Willem ook van afstand zorgden voor een 8 - 4 voorsprong, voordat VIOS iets terug deed: 8 - 5. Nog voor de rust beslisten Arno met een vanuit de diepte aangespeelde doorloper en Jan-Willem met een strafworp de wedstrijd: 10 - 5.

Na de thee was het de bedoeling om het karwei goed af te maken. Het was echter VIOS dat als eerste scoorde, 10 - 6. Eigenlijk heeft het er nooit ingezeten dat het zwakke VIOS deze wedstrijd nog kon gaan winnen, maar natuurlijk wil je meer en dat was ook zeker gebeurd als de steek balletjes "die nu net niet" goed aangekomen waren. Natuurlijk wilden de spelers en speelsters dat het ook voor het publiek aantrekkelijk bleef, maar het duurde na het missen van een strafworp tot de 27e minuut voordat Myrna met 2 doelpunten (afstand en doorloopbal) de stand toch nog een leuk aanzien gaf, 12 - 6. VIOS scoorde nog 12 - 7, zodat Good Luck deze wedstrijd met dezelfde cijfers won als verleden week werd verloren.

Al met al een zeer verdiende overwinning, ook al was het in de tweede helft voor het publiek misschien minder leuk, maar de punten blijven in Middelharnis. Aangezien de tegenstander van volgende week (Oranje Zwart/Hoekse) verloor van ONDO en ADO won van Luctor blijft het spannend bovenin de afdeling.

Doelpuntenmakers: Liesbeth 3 - Myrna 2 - Nicole 1 - Heidi 1 - Arno 3 - Jan-Willem 1 - Jeroen 1