Wedstrijden > Good Luck 2 - Bolnes 4

Datum: 13 mei 2006

Eindelijk weer winst voor Good Luck 2

Voor het eerst sinds de zaal heeft het tweede team van Good Luck weer een wedstrijd kunnen winnen. In de wedstrijd tegen Bolnes 4 werd er een puike eerste helft neergezet en werd er gerust met een 10-5 voorsprong. In de tweede helft ging het scoren moeilijker, maar kwam de overwinning nooit in gevaar; het werd 14-7.

Na het verlies uit bij Oranje Zwart kan Good Luck 2 niet meer van de laatste plaats afkomen. Dit betekend dat er in de laatste twee wedstrijden helaas slechts nog eer te behalen valt. Tegenstander Bolnes deed lang mee bovenin, maar kan hier ook geen rol van betekenis meer spelen. Good Luck was niet compleet, Lindsay Abbas was afwezig, Maarten Vijfhuize nog steeds geblesseerd en Ingmar Adam deed mee met het eerste. Arnold Jansen stond hierdoor in de basis.

Good Luck begon sterk en had al twee keer gescoord voordat Bolnes met een antwoord kwam. Met name Arnold Jansen viel op met twee fraaie doorloopballen. Het scoren ging opvallend makkelijk en zo'n tien minuten voor rust stond daar een 8-2 voorsprong. Beide ploegen wisten er nog een paar te scoren en er werd gerust met een ruime 10-5 voorsprong.

In de tweede helft scoorde Bolnes snel de 10-6, waarna het scoren een poosje uitbleef. Good Luck kreeg wel veel mogelijkheden maar de ballen vielen steeds net niet door de korf. Bolnes maakte echter weinig aanspraak om dichterbij Good Luck te komen. Het was wachten op het elfde doelpunt en toen die eenmaal viel was de wedstrijd definitief gelopen. Petra v/d Valk, Roland Grootenboer en Thomas v/d Heuvel waren intussen ingevallen. Laatst genoemde bepaalde de eindstand op 14-7.

Toch nog een mooie laatste thuisoverwinning voor de ploeg van Wilko Kattestaart. Voor de stand maakt het niet meer uit maar voor het gevoel wel. Hopelijk kan er volgende week uit bij DVS 2 ook weer goed spel vertoond worden en er ook in een uitwedstrijd gewonnen worden.