Wedstrijden > Good Luck 1 - RWA 1

Datum: 9 december 2004

Good Luck bekert verder!

Op donderdag 9 december speelde Good Luck in de eerste ronde van de RD-bokaal (Rotterdams Dagblad). Dit jaarlijks terugkerend evenement in de zaal zorgt vaak voor spannende wedstrijden en onverwachte ontmoetingen en uitslagen. Good Luck was vrijgeloot voor de voorrondes en dus was het eerste duel voor de RD-bokaal voor de korfballers uit Middelharnis in de eerste ronde. Wel trof Good Luck direct eersteklasser RWA uit Rhoon. Een geduchte tegenstander, waarbij Good Luck ook geen illusies had om te winnen. Wederom was het trouwe publiek in grote getale op komen dagen in De Staver om de ploeg te steunen en om getrakteerd te worden op een leuke pot korfbal. Good Luck opende de score via een rebound van Liesbeth Los en hield de voorsprong tot tien minuten voor rust vast. Op dat moment kwam RWA voor het eerst op voorsprong, maar kort daarop kwam Good Luck sterk terug en via een fraaie combinatie tussen Jan-Willem de Vos en Arjan Zondervan rondde laatstgenoemde knap een doorloper af. Door afstandschoten van Nico Overduin en Britt Abbas maakte Good Luck weer een gaatje van twee. De rust werd bereikt met een 8 - 7 voorsprong.

In de tweede helft maakte RWA van afstand in de eerste aanval direct de gelijkmaker. Good Luck pakte de draad weer op en vrij vlot schoten Marjon Soeteman en Heidi Kamerling raak. Wederom trok RWA de stand snel gelijk, maar vervolgens maakte Marcel Kievit een snelle aanval met een afstandschot af. Dit bleef enige tijd doorgaan, maar Good Luck speelde in de slotfase wat slimmer en kon het met zo’n vijf minuten op de klok afmaken, waardoor de arbiter bij 18 - 15 voor het laatst floot.

Een knappe overwinning van de ploeg van coach Jan de Leeuw. Hierdoor staat Good Luck in de achtste finale. Wie de opponent zal worden is nog niet bekend.

Doelpunten Good Luck: Jan-Willem de Vos (5), Marcel Kievit (4), Britt Abbas (2), Heidi Kamerling (2), Liesbeth Los (2), Marjon Soeteman (1), Nico Overduin (1) en Arjan Zondervan (1).