Wedstrijden > Good Luck 2 - NIO 2

Datum: 2 oktober 2004

Good Luck 2 verliest van NIO

Middelharnis. Op zaterdag 2 oktober speelde Good Luck 2 de thuiswedstrijd tegen NIO 2. Die ploeg stond voor aanvang op de ranglijst drie punten boven Good Luck. Het tweede team van Good Luck was vandaag opnieuw niet compleet. Thea Melaard was nog steeds geblesseerd en Arie Jan Hartensveld was afwezig. Op de bank begonnen hierdoor Petra v/d Valk en Arnold Jansen.

Beide ploegen begonnen wat afwachtend aan de wedstrijd. Pas na een paar minuten kwam Good Luck via Myrna van Brussel op voorspong na een goede aanval. Ook NIO kreeg goede kansen, maar de Rotterdammers wisten deze nog niet te benutten. Arno Doornhein leek de 2 - 0 binnen te schieten, maar de scheidsrechter - die hier zover van afstond dat hij geen objectief oordeel kon geven - keurde dit doelpunt af. Dit bracht NIO in de gelegenheid om gelijk te maken en dat gebeurde dan ook. Het tweede aanvalsvak begon wat ongeconcentreerd aan de opbouw. Onnodige plaatsfouten zorgde voor veel balverlies. NIO kwam op 1 - 2, maar kon dit door sterk verdedigend werk van Good Luck niet doordrukken. Toen Good Luck dan toch eindelijk de 2 - 2 binnenschoot, floot de scheidsrechter dit doelpunt zeer onterecht af voor verdedigd. De scheidsrechter had het dan ook even flink te verduren, want de woede bij coach Wilko Kattestaart, de Good Luck spelers en het publiek was groot. NIO profiteerde optimaal. Good Luck kreeg met twee tegentreffers vlak voor de rust een behoorlijke tik te verwerken: 1 - 4.

De tweede helft werd redelijk begonnen door Good Luck. Het werd 2 - 4, maar men kwam niet dichterbij. NIO scoorde twee maal achter elkaar en via 2 - 6 werd het 3 - 7. Vanaf dat moment vocht Good Luck voor wat het waard was. Na behoorlijk wat goede aanvallen kwam Good Luck terug tot 5 - 7. Toch waren het de Rotterdammers weer die het gat weer groter maakte. Bij 5 - 9 floot de scheidsrechter voor het laatst.

Good Luck speelde vandaag tegen een gelijkwaardige tegenstander, maar werd door de arbitrage een aantal keer fors benadeeld. Vaak wordt gezegd dat er niet verloren wordt op de arbitrage, maar vandaag werd het scoreverloop hier wel degelijk door beïnvloed. Door dit verlies tegen NIO lijkt er een tweedeling in de ranglijst te komen. Vier ploegen bovenin, vier ploegen onderin. De komende wedstrijden tegen DSO 3 en Seolto 2 kunnen dan ook belangrijk worden genoemd.