Wedstrijden > Good Luck 1 - TOGO 1

Datum: 18 september 2004

Goed herstel van Good Luck

Een week hebben de korfballers van Good Luck moeten wachten om zich te revancheren op de nederlaag van vorige week. Alle spelers waren er op gebrand om deze onverwachte slechte wedstrijd snel te doen vergeten. Tegenstander TOGO uit Goes merkte dit snel, want binnen enkele minuten, stond er op het complex aan de heuvelweg te Middelharnis, een voorsprong van 3-0 op het scorebord. De combinaties die vorige week niet lukten, kwamen nu wel goed uit de verf. Het afwerking van de kansen was ook prima in orde en uit alle hoeken verdween de bal in deze fase door de korf. De voorsprong werd dan ook verder uitgebouwd naar 6-1 en TOGO had op dat moment nog weinig in te brengen. Tot 10 minuten voor het rustsignaal kon Good Luck dit hoge niveau vasthouden, maar bij een tussenstand van 10-3 begon TOGO aan een inhaalrace. Aanvallend liep het even wat minder, maar ook in de verdediging was de concentratie bij Good Luck even weg. TOGO kon hierdoor terug komen tot 10-6 en Good Luck was blij toen scheidsrechter Visser floot voor het rustsignaal. Ook na rust lukte het Good Luck niet om tot scoren te komen, maar gelukkig kon het verdedigende vak TOGO goed in bedwang houden. Na 10 minuten spelen scoorde TOGO toch de 10-7 en leek de aansluiting nabij. Niet veel later scoorde Marcel Kievit van afstand het belangrijke 11e doelpunt van Good Luck. Na dit doelpunt was het zelfvertrouwen weer terug en ging plotseling het spel weer lopen. Binnen een kwartier scoorde Good Luck nog eens vijf keer en net als in de 1ste helft liep het combinatiespel uitstekend. Heidi Kamerling scoorde van afstand haar derde doelpunt en Good Luck had weer een ruime voorsprong opgebouwd van 7 doelpunten verschil. De laatste minuten werden rustig uitgespeeld, maar TOGO sputterde nog één keer tegen. Hierdoor kon TOGO de eindstand nog enigszins dragelijk maken, maar toch won Good Luck ruim met 17-12. Het team had zich inderdaad gerevancheerd voor de slechte wedstrijd tegen Vriendenschaar en ook het thuispubliek had genoten van het goede spel. Het is nu zaak om deze vorm nu enige tijd vast te houden en een goede reeks neer te gaan zetten.

Doelpuntenmakers: Marcel Kievit (7), Heidi Kamerling (3), Arjan Zondervan (3), Liesbeth Los (1), Marjon Soeteman (1), Nico Overduin (1), Jan-Willem de Vos (1)