Wedstrijden > Oranje Zwart 1 - Good Luck 1

Datum: 4 september 2004

Good Luck begint met een overwinning

Het eerste team van Good Luck moest het nieuwe korfbalseizoen beginnen met een uitwedstrijd in Mijnsherenland tegen Oranje Zwart. Een overwinning in de eerste wedstrijd van het seizoen is altijd erg belangrijk voor het zelfvertrouwen. De wedstrijd werd gespeeld in onverwachte tropische omstandigheden. Good Luck begon goed aan de wedstrijd en kwam al snel op een 0-3 voorsprong. De combinaties liepen goed en er werden vele kansen gecreëerd. Oranje Zwart kreeg minder kansen, maar ging er wel zeer doeltreffend mee om. Hierdoor bleef men, ondanks een ruim veldoverwicht van Good Luck, wel in het spoor. Een 2-5 voorsprong van Good Luck werd nog bijna verspeeld en Oranje Zwart naderde tot één doelpunt. Met nog een paar minuten te spelen voor het rustsignaal gaf Good Luck extra gas. Door goede doelpunten van Britt Abbas en Liesbeth Los kon Good Luck gaan rusten met een 5-9 voorsprong. De spelers zochten snel de schaduw op om even af te koelen. Men wist echter dat men ook in de tweede helft flink aan de bak moest, want de overwinning was nog niet binnen. Snel na rust leek de wedstrijd toch beslist, want Arjan Zondervan en Jan-Willem de Vos zorgden er voor dat de voorsprong verder groeide. De echte genadeklap werd echter niet gegeven, omdat de vele kansen niet afgerond werden. Het spel golfde op en neer, maar ook Oranje Zwart scoorde moeilijk en de overwinning kwam niet meer in gevaar. Myrna van Brussel verving de laatste minuten Heidi Kamerling en luisterde haar invalbeurt direct op met een fraaie doorloopbal. De goede leidende scheidsrechter Brouwer floot af bij een 10-15 overwinning voor de korfbalformatie uit Middelharnis. De overwinning had groter uit kunnen pakken, maar het belangrijkste is dat de eerste punten binnen zijn. Volgende week kan men proberen deze lijn door te zetten in de thuiswedstrijd tegen Vriendenschaar.

Doelpuntenmakers: Liesbeth Los (4), Jan-Willem de Vos (4), Marcel Kievit (2), Arjan Zondervan (2), Marjon Soeteman (1), Britt Abbas (1) en Myrna van Brussel