Wedstrijden > Oranje Zwart 2 - Good Luck 2

Datum: 4 september 2004

Goed spel levert Good Luck 2 geen punten op...

Op 4 september stond de eerste wedstrijd van Good Luck 2 op het programma. Tegenstander was Oranje Zwart 2 uit Westmaas. Bij Good Luck begonnen Leonie Noteboom en Arie Jan Hartensveld op de bank.

Oranje Zwart opende de score waarop Good Luck antwoordde met een fraai afstandschot van Jeroen Kars. De Good Luck aanval kreeg behoorlijk wat mogelijkheden om de voorsprong te pakken, maar de ballen vielen steeds net niet in de mand. Oranje Zwart profiteerde hiervan en kwam door een aantal strafworpen en fouten aan de Good Luck zijde op een 5 - 1 voorsprong. Even kwam Good Luck terug, maar het was Oranje Zwart dat op 8 - 2 kwam. Doelpunten van Gijsbert Gille en Arno Doornhein brachten de ruststand op 8 - 4.

Gezien het spelbeeld was deze tussenstand nauwelijks te geloven. Coach Wilko Kattestaart complimenteerde in de rust zijn ploeg dan ook voor het spel maar voegde hier wel aan toe dat er verdedigend minder fouten gemaakt mochten worden. Oranje Zwart scoorde namelijk vooral uit omdraaiballen en strafworpen. De zwakke arbitrage gaf de strafworpen ook gemakkelijk en daar wist Oranje Zwart net iets beter mee om te gaan dan Good Luck.

Na de rust vielen Arie Jan Hartensveld en Leonie Noteboom in voor respectievelijk Jeroen Kars en Thea Melaard, maar ook zij konden het tij niet keren. Oranje Zwart liep uit naar 10 - 5 en Good Luck bleef moeite houden met scoren. De eindstand werd bepaald op 11 - 6.

Ondanks het verlies was coach Wilko Kattestaart te spreken over het spel. Aanvallend zat het allemaal behoorlijk goed in elkaar, maar was er veel pech in de afronding. Verdedigend zal er nog wat gesleuteld moeten worden, zodat het aantal fouten in de korfzone wat zal afnemen.

Doelpunten Good Luck: Gijsbert Gille (3), Arno Doornhein (1), Jeroen Kars (1), Ingmar Adam (1)