Wedstrijden > ONDO 1 - Good Luck 1

Datum: 15 mei 2004

Good Luck sluit seizoen af met verlies

Middelburg. Zaterdag 15 mei reisde de korfbalselectie van Good Luck af naar Middelburg om de laatste wedstrijd van deze competitie tegen ONDO te spelen. Wegens vakantie waren Jan-Willem en Samantha de Vos niet aanwezig. Hun plek werd opgevuld door Ingmar Adam en Myrna van Brussel. Voor Good Luck stond er niets meer op het spel. Het zou bij winst of verlies op een vijfde plaats eindigen, slechts vijf punten verwijdert van de nummer 1. ONDO daarentegen had alle redenen om nog te strijden voor een beslissingswedstrijd. Vooraf was duidelijk dat koploper VIOS(W) gelijk had gespeeld en daarom twee punten meer had dan ONDO. Bij winst van ONDO zou tussen VIOS(W) en ONDO een beslissingswedstrijd voor promotie volgen. In het zonovergoten Middelburg zag veel publiek dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. Good Luck had halverwege de eerste helft het betere van het spel, maar kon dit niet op het scorebord laten zien. Bij een 1 - 2 voorsprong miste Good Luck een strafworp en een daaropvolgende doorloopbal. ONDO strafte dit af en kwam gelijk. Tot 10 minuten voor rust bleef het gelijk op gaan tussen beide ploegen. Echter wist ONDO nog twee maal zuiver de korf te vinden en ging met 6 - 4 rusten.

Good Luck liet het in de tweede helft hier ook niet bij zitten en vocht zich knap terug tot 6 - 6. Dit bleek het keerpunt in de wedstrijd. ONDO had kort daarop slechts twee aanvallen nodig om weer de voorsprong van 8 - 6 te bereiken. Bij Good Luck knakte er wat en de vele kansen bleven onbenut. ONDO speelde het met lange aanvallen professioneel uit. In de slotfase liet coach De Leeuw jeugdspelers Lindsay Abbas en Hans Peterse hun debuut voor Good Luck maken. ONDO bepaalde de eindstand op 12 - 7 en sleepte hiermee een beslissingswedstrijd voor promotie in de wacht.

Good Luck kan terugkijken op een geslaagd seizoen. Promotie naar de tweede klasse in de zaal en ruime handhaving in de derde in een zeer zware poule mag dan ook gewoon goed genoemd worden. Coach Jan de Leeuw staat ook volgend seizoen weer voor de hoofdmacht van Good Luck.

Doelpunten Good Luck: Arjan Zondervan (3), Marcel Kievit (2), Liesbeth Los (1) en Nico Overduin (1).