Wedstrijden > ONDO A1 - Good Luck A

Datum: 1 mei 2004

Van uw webmaster...

Op een zonnige zaterdagmiddag in mei was Good Luck A het enige team dat in actie kwam. De tegenstander in Middelburg was ONDO A1, een ploeg waartegen Good Luck het altijd moeilijk heeft. De A's konden deze wedstrijd niet beschikken over de geblesseerden Amy Adriaansen en Maarten Vijfhuize, waardoor Emma Adriaansen uit Good Luck B in de basis begon.

ONDO opende al in de eerste minuut de score, waarna Good Luck direct antwoordde via een fraai doelpunt van Jeroen Kars. ONDO liep vervolgens vrij snel uit naar 5-1, door met name de snelheid van de heren optimaal te benutten. Via een vrije bal van Arno Doornhein werd het 5-2, waarna ONDO meteen weer uitliep naar 4 punten verschil. De Zeeuwse scheidsrechter zorgde voor veel ergernis, door telkens zijn excuses aan te bieden aan de ONDO-coaches als hij in het voordeel van Good Luck floot. Ondanks dat kwamen de A's nog voor rust dichterbij tot 6-4, via afstandschoten van Hans Peterse en Jeroen Kars. Dat was tevens de ruststand.

Net als in de eerste helft kreeg Good Luck snel na rust een doorloopbal om de oren. En net als in de eerste helft scoorde Good Luck direct daarna zelf, zodat het verschil weer 2 was. De A's kregen de kans op de aansluiting vanaf de stafworpstip, maar deze werd helaas niet verzilverd door Jeroen Kars. ONDO profiteerde door een volledig onterechte strafworp wél te benutten en de voorsprong naar 8-5 te brengen. Good Luck gaf echter niet op. Jeroen Kars maakte van afstand de 8-6, maar weer maakte ONDO dat ongedaan door direct tegen te scoren. Scheidsrechter van Hese had het zwaar te verduren toen hij een doorloopbal, die door Emma Adriaansen perfect werd verdedigd, goedkeurde. De frustraties bij Good Luck hielpen uiteindelijk ONDO in het zadel. De ploeg uit Middelburg liep uit naar 11-6. In de slotfase bepaalde Jeroen Kars de eindstand met zijn vierde doelpunt op 11-7.

Een bittere nasmaak op de terugweg vanuit Zeeland. Met wat meer geluk en een fatsoenlijke scheidsrechter had er zeker een puntje in gezeten. Een puntje dat zeer welkom was geweest in deze fase van de competitie. Kans op revanche krijgt Good Luck over 2 weken, als ONDO naar Middelharnis komt. Hopelijk zijn de A's dan ook weer op oorlogssterkte. Eerst wacht nog de uitwedstrijd tegen Sagitta A1, volgende week in Ridderkerk.

Aanval: Emma Adriaansen, Thea Melaard, Hans Peterse, Jeroen Kars
Verdediging: Annemieke Breeman, Lindsay Abbas, Arno Doornhein, Arie Jan Hartensveld
Doelpuntenmakers: Jeroen Kars (4), Arno Doornhein (2), Hans Peterse (1)

Bron foto's: ONDO