Wedstrijden > Good Luck 1 - Voltreffers 1

Datum: 24 april 2004

Ruime zege voor Good Luck

Na twee nederlagen op rij hadden de korfballers van het eerste team van Good Luck wat recht te zetten. Ze konden dit doen in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen de nummer laatst Voltreffers uit Oosterhout. Good Luck schoot uit de startblokken en door afstandschoten van Marcel Kievit en Jan-Willem de Vos liep de ploeg binnen enkele minuten uit naar een 4-0 voorsprong. Het publiek ging er eens goed voor zitten, maar het aanvalspel van Good Luck begon te haperen. Men kwam nog wel op een 6-1 voorsprong, maar echt soepel ging het niet meer. Doordat niet de genadeklap werd gegeven bleef Voltreffers hoop houden op een goed resultaat. Men vocht zich terug tot 7-5 en de ontevredenheid was af te lezen van de gezichten van de Good Luck spelers. Samantha de Vos scoorde vlak voor rust nog en hierdoor kon men gaan rusten met een acceptabele voorsprong. Ook in de beginfase na rust kon Good Luck nog niet het gewenste spel laten zien. Toch was het voldoende om verder uit te lopen en na een fraaie doorloopbal van Arjan Zondervan stond Good Luck 4 doelpunten voor. Ingmar Adam kwam in het veld voor Nico Overduin en deze wissel zorgde voor wat nieuwe energie. Al snel scoorde hij via een zuiver afstandschot en niet veel later versierde hij een cruciale vrije bal. Nadat deze doeltreffend was afgerond door uitblinkster Samantha de Vos was de wedstrijd definitief beslist. Good Luck ging beter aanvallen en de kansen die de afgelopen wedstrijden niet benut werden, vielen nu wel door de mand. Doordat verdedigend nog enkele foutjes werden gemaakt viel de nederlaag voor Voltreffers nog mee. Na het laatste eindsignaal stond er de eindstand van 16-9 op het scorebord. Doordat ook Good Luck 2 ruim had gewonnen van Voltreffers 2 was het weer eens een succesvol weekend voor de selectie van de Flakkeese korfbalformatie.

Doelpuntenmakers: Samantha de Vos (6), Marcel Kievit (3), Jan-Willem de Vos (3), Arjan Zondervan (2), Liesbeth Los (1), Ingmar Adam (1)