Wedstrijden > Good Luck 1 - DSO 1

Datum: 17 april 2004

Good Luck niet in vorm

Middelharnis. Zaterdag 17 april stond er voor de korfballers van Good Luck weer een “klassieke”derby op het programma. DSO uit Klundert was de opponent. Vorige week heeft Good Luck de kansen op een kampioenschap op het veld vrijwel verspeeld. DSO maakt daarentegen nog wel kans, maar moest deze strijd dan wel winnend afsluiten. Good Luck kampt al enkele weken met vormverlies en met name in de afronding van de kansen wil het momenteel niet lukken. Veel publiek zag dat Myrna van Brussel wederom op de plaats van Marjon Soeteman (vakantie) in de basis stond.

Na een aantal lange aanvallen opende Good Luck de score. DSO had op zich niet het betere van het spel, maar door een aantal cruciale fouten aan de verdedigingszijde van Good Luck kon DSO het scorebord terecht op een 1 - 4 voorsprong brengen. Good Luck stroopte de mouwen op en ging zelf ook kansen verzilveren. Het publiek op het zonnige terras werd niet getrakteerd met vele doelpunten, want beide ploegen hadden zeer veel moeite met het vinden van het doel. Good Luck kwam terug tot 4 - 5 en ondervond vervolgens zeer veel pech met uitdraaiende ballen die menigeen al had geteld. Met deze stand gingen beide ploegen rusten.

In de eerste minuut van de tweede helft kreeg Good Luck al een nekslag. DSO scoorde vrij eenvoudig de 4 - 6. Het scoreverloop bleef op zich wachten. Coach De Leeuw bracht Petra van der Valk voor Britt Abbas in om wat te kunnen forceren. Halverwege de tweede helft raakte Marcel Kievit na een duel licht geblesseerd aan de knie. Even later werd hij vervangen door Ingmar Adam. En niet veel later verliet Jan-Willem de Vos het veld voor Jeroen Kars. Ook met behulp van de invallers kwam Good Luck niet verder. In de slotfase leek DSO elke bal te scoren, waardoor de ploeg uit Klundert nog uitliep tot 8 - 14. Met een fraai afstandschot verkleinde Arjan Zondervan de vertekende nederlaag voor Good Luck nog enigszins.

De tweede opeenvolgende nederlaag voor de formatie van Coach De Leeuw. DSO heeft deze partij terecht, doch enigszins vertekend, gewonnen en maakt nog kans op een kampioenschap in de spannende derde klasse B. Voor Good Luck staat er feitelijk niets meer op het spel, maar zal zeker nog trachten wat punten te halen. Hopelijk lukt het volgende week tegen Voltreffers wel. Aansluitend aan de laatste competitiewedstrijd van het eerste zal een barbecue en een darttoernooi plaatsvinden.

Doelpunten Good Luck: Jan-Willem de Vos (3), Arjan Zondervan (2), Britt Abbas (1), Marcel Kievit (1), Nico Overduin (1) en Samantha de Vos (1).