Wedstrijden > TOGO 1 - Good Luck 1

Datum: 3 april 2004

Good Luck hervat veldcompetitie met winst

Goes. Na het fantastische kampioenschap in de zaal moesten de korfballers van Good Luck weer volop in de voorbereiding voor de tweede helft van de veldcompetitie. Het stond op een vijfde positie op slechts vier punten verwijderd van koploper ONDO. Good Luck was gebrand om bij TOGO te winnen, want TOGO was de enige ploeg uit de zaalcompetitie die wist te winnen van kampioen Good Luck. Voor Good Luck zaten Leonie Noteboom en Jeroen Kars op de bank.

Op een zeer winderig nieuw kunstgrascomplex kwam Good Luck door twee verre afstandschoten van Marcel Kievit op een snelle 0 - 2 voorsprong. Daarna bleek dat beide ploegen veel hinder ondervonden van de windkracht 6. De ploeg uit Middelharnis creëerde nog wel kansen, maar kon ze niet verzilveren. Scheidsrechter Cannoo kon de 0 van TOGO op het scorebord niet aanzien en wees twee maal, waarvan eenmaal zeer onterecht, naar de stip. Hierdoor kwam TOGO op gelijke hoogte. TOGO hervatte haar laffe spel, zakte in en trakteerde haar publiek weer op een zeer statisch spelletje. Good Luck had nog steeds het betere van het spel en via treffers van Samantha de Vos en Britt Abbas verdiende het ook om met een 2 - 4 voorsprong thee te gaan drinken.

In de tweede helft leek bij Good Luck het vlammetje te doven. Kansen werden niet benut en de aanvallen werden steeds korter. TOGO putte hier hoop uit, kwam naast Good Luck en liep zelfs uit tot 5 - 4. De Zeeuwse arbiter had moeite het overzicht te bewaren, waardoor het spelletje behoorlijk wat ruwer werd. Door een akkefietje ontbrande het vuur bij Good Luck weer, het kwam naast TOGO en liep er binnen een aantal minuten dan ook gelijk overheen. Good Luck speelde de wedstrijd met lange aanvallen professioneel uit en met een 6 - 9 stand op het scorebord floot Cannoo voor het laatst.

Een moeizame, maar belangrijke overwinning voor de formatie van coach De Leeuw, die hiermee revanche nam op de nederlaag in de zaal. Volgende week treed Good Luck thuis om 15.30 uur aan tegen All Ready uit Zierikzee.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (3), Britt Abbas (2), Liesbeth Los (1), Jan-Willem de Vos (1), Samantha de Vos (1) en Arjan Zondervan (1).