Wedstrijden > Good Luck A - PKC A3

Datum: 3 april 2004

Van uw webmaster...

Op zaterdag 3 april speelde Good Luck A de eerste competitiewedstrijd van de tweede helft van het veldseizoen. De tegenstander was koploper PKC A3 uit Papendrecht, dat in de eerste helft van de competitie alle wedstrijden had gewonnen. De A's waren deze week voor het eerst sinds maanden weer eens compleet, op de langdurig geblesseerde Jessica de Vos na. Eindelijk stonden er dus weer eens 8 "echte A's" in het veld.

PKC kwam op voorsprong door een inspringfout van Good Luck goed uit te spelen. Good Luck kwam uit een soortgelijke situatie via Hans Peterse direct op 1-1. Deze stand bleef een tijdje op het bord, omdat beide ploegen moeite hadden om de korf te vinden. PKC liep daarna snel uit naar een 1-5 voorsprong, geholpen door veel fouten en overtredingen aan de kant van Good Luck. De A's kwamen door een doelpunt van Annemieke Breeman op 2-5, waarna PKC het verschil meteen weer naar 4 punten bracht met een rake doorloopbal.

In de tweede helft kwam Good Luck via Thea Melaard terug tot 3-6, maar ook nu maakte PKC het verschil direct weer 4 doelpunten. Dit herhaalde zich de hele wedstrijd. De A's liepen door de achterstand, die in de beginfase werd opgelopen, telkens achter de feiten aan. Via een doorloopbal kwam Good Luck op 4-7, maar PKC maakte uit een strafworp meteen weer 4-8. De aanvoerster van PKC kreeg een gele kaart van scheidsrechter Vermeeren, nadat zij de bal tegen Amy Adriaansen aangooide, toen deze een vrije bal meekreeg. Invaller Arno Doornhein scoorde nog 5-8, maar het laatste woord was voor PKC, dat de eindstand met een afstandschot op 5-9 bepaalde.

Een slechte wedstrijd van beide partijen. PKC haalde niet het niveau van de uitwedstrijd, waarin de A's met 13-5 werden verslagen. Good Luck kon echter nooit dichterbij komen dan 4 punten verschil, nadat de kansen in het begin van de wedstrijd te makkelijk werden weggegeven. Hierdoor was de spanning snel uit de wedstrijd en kabbelde deze naar het einde. Volgende week spelen de A's een uitwedstrijd tegen DSO A1 in Klundert.

Aanval: Thea Melaard, Amy Adriaansen, Rik Weijman, Hans Peterse (35. Arno Doornhein)
Verdediging: Lindsay Abbas, Annemieke Breeman, Jeroen Kars, Maarten Vijfhuize (35. Arie Jan Hartensveld)
Doelpuntenmakers: Annemieke Breeman (2), Thea Melaard (1), Hans Peterse (1), Arno Doornhein (1)