Wedstrijden > Oranje Zwart 1 - Good Luck 1

Datum: 6 maart 2004

Good Luck sluit af met winst

De laatste wedstrijd van de zaalcompetitie was voor de korfballers van Good Luck de uitwedstrijd tegen Oranje Zwart uit Mijnsherenland. Het gehele seizoen had Good Luck nog geen last gehad van personele problemen, maar bij deze wedstrijd kon Good Luck niet beschikken over drie vaste krachten. Marjon Soeteman, Marcel Kievit en Nico Overduin konden om verschillende redenen niet spelen en werden respectievelijk vervangen door Myrna van Brussel, Gijsbert Gille en Ingmar Adam. Gelukkig stond er voor beide ploegen niks meer op het spel, want Good Luck was reeds kampioen en Oranje Zwart was zeker van de derde plaats. De eerste helft bestond voornamelijk uit rommelig korfbal. Bij Good Luck was dit wel te verwachten, want de vakken waren flink door elkaar gehusseld. Oranje Zwart klungelde echter vrolijk mee, waardoor het toch een echte wedstrijd werd. De eerste helft werd afgesloten met een 4-3 voorsprong voor de thuisploeg. In de tweede helft ging het niveau van beide ploegen iets omhoog. De aanvallen werden scherper en de kansen werden ook veel beter benut. De ploegen gaven elkaar ook minder cadeau en er ontstond langzaam een meeslepende strijd. Na een tussenstand van 8-7 leek het erop of het gelegenheidsteam van Good Luck de wedstrijd naar zicht toe ging trekken. Eerst scoorde de goedspelende Myrna van Brussel een fraai afstandschot en even later was het Britt Abbas die tweemaal snel achter elkaar scoorde. Het eerste doelpunt van Abbas had nog een extra tintje, want dit was het 200ste doelpunt van de ploeg uit Middelharnis in deze zaalcompetitie. Hiermee is men ruimschoots de meest productieve ploeg en heeft men ook met afstand het beste doelsaldo. Oranje Zwart gaf zich echter niet gewonnen en knokte zicht terug in de wedstrijd. Met nog een paar minuten te spelen kwam Oranje Zwart zelfs op een 11-10 voorsprong. Het was echter Samantha de Vos die beide ploegen weer naast elkaar bracht. Toch kwam Oranje Zwart weer op voorsprong, maar nu was het Jan-Willem de Vos die direct weer de gelijkmaker aantekende. In de laatste minuut kreeg Good Luck nog een strafworp na een goede actie van Arjan Zondervan. Dit tot woede van de spelers van Oranje Zwart die dit de scheidsrechter ook lieten weten. Britt Abbas faalde niet van 2,5 meter en de scheidsrechter floot bijna direct voor het einde van de wedstrijd. Een onverwachte zege voor het gehavende team van Good Luck, maar een zeker een mooie afsluiting van een zeer geslaagd zaalseizoen.

Doelpuntenmakers: Britt Abbas (4), Samantha de Vos (3), Jan-Willem de Vos (3), Myrna van Brussel (1), Ingmar Adam (1) en Arjan Zondervan (1)