Wedstrijden > Oranje Zwart 2 - Good Luck 2

Datum: 6 maart 2004

Oranje Zwart 2 - Good Luck 2

Op 6 maart 2004 ging de selectie van Good Luck op bezoek bij Oranje Zwart in Heinenoord. Oranje Zwart 2 is reeds gedegradeerd en de thuiswedstrijd werd vrij gemakkelijk gewonnen door Good Luck 2. Hoewel de belangen niet hoog meer waren wilde Good Luck 2 wel graag winnen om zeker te zijn van de derde plaats in poule R4B.

Vandaag moest Good Luck 2 het doen zonder Myrna van Brussel, Ingmar Adam en Gijsbert Gille die werden ingezet bij het eerste. Dineke Sprong en Jeroen Kars werden bereid gevonden om de basisplaatsen in te nemen. Leonie Noteboom en Arnold Jansen namen plaats op de bank naast coach Elly Quak.

In het begin van de wedstrijd was het voor beide ploegen aftasten. Good Luck opende na een paar minuten de score, waarna Oranje Zwart weer gelijkmaakte. Good Luck kreeg wel een aantal goede kansen, maar deze werden niet benut. Oranje Zwart schoot met scherp en er kwam een 4 - 1 achterstand op het bord. Iets waar de Good Luck-ers van te voren geen rekening mee hadden gehouden. Hoewel er helemaal niet slecht werd gespeeld had Good Luck moeite om het gat dicht te werken. De ballen wilden er niet in en Oranje Zwart bleef zuiver. Dit resulteerde in een 9 - 6 achterstand bij rust.

De tweede helft startte qua scoreverloop net zoals de eerste helft was geëindigd. Good Luck kwam weer op 2 punten, maar Oranje Zwart maakte weer direct het verschil van drie. Daar kwam echter een einde aan. Doelpunten van met name Petra v/d Valk, Kim Noteboom en de zeer goed spelende Jeroen Kars wezen Good Luck de goede weg. De 10 - 7 achterstand werd omgebogen in een 11 - 15 voorsprong. Oranje Zwart was de draad kwijt en vijf minuten voor tijd was de wedstrijd feitelijk beslist. De wissels kregen ook nog een paar minuten speeltijd. Oranje Zwart scoorde nog twee maal tegen, maar in de laatste minuut bepaalde Petra v/d Valk de eindstand op 13 - 16.

Good Luck 2 heeft het zaalseizoen met een overwinning afgesloten. De derde plaats is binnen en het team is klaar voor de tweede helft van de veldcompetitie waar ook nog de nodige punten gepakt moeten worden.

Doelpunten Good Luck: Petra v/d Valk (5), Leo v/d Made (3), Kim Noteboom (2), Adwin Krijger (2), Jeroen Kars (2), Dineke Sprong (1), Dick Boeter (1)