Wedstrijden > Stormvogels 2 - Good Luck 2

Datum: 21 februari 2004

Stormvogels 2 - Good Luck 2

Op zaterdag 21 februari stond voor Good Luck 2 de uitwedstrijd bij Stormvogels in Koudekerke op het programma. Door afwezigheid van Leo van der Made, Dick Boeter en Gijsbert Gille, begonnen junioren Arno Doornhein en Maarten Vijfhuize in de basis. Op de bank zaten Thea Melaard en André Quak.

Voor beide ploegen was het in de eerste minuten zoeken naar de kansen. Stormvogels opende vervolgens de score, maar Good Luck kwam snel hierna op een 2-1 voorsprong. De kans om deze voorsprong via een strafworp uit te bouwen, werd helaas gemist en dat hielp Stormvogels terug in de wedstrijd. De scheidsrechter hielp ook een handje door een gemiste strafworp van Stormvogels onterecht over te laten nemen. De stand was toen gelijk, maar Stormvogels liep daarna snel uit naar een 6-2 voorsprong bij de rust. Dit met veel hulp van scheidsrechter Flipse, die aan Zeeuwse kant beduidend meer toeliet dan aan Flakkeese kant. De ploeg uit Koudekerke haalde vooral verdedigend gemene trucs uit de kast, waar Good Luck voor iedere onbenulligheid werd afgefloten.

In de rust werd afgesproken om het eigen spel te blijven spelen, omdat Stormvogels vooral door ergernissen aan de zijde van Good Luck op voorsprong was gekomen. Dit wierp zijn vruchten af, want via 7-4 kwam Good Luck terug tot 8-6. Nog steeds floot de scheidsrechter ondermaats, maar Good Luck concentreerde zich meer op het korfballen zelf. Met nog zo'n 10 minuten te spelen kwam Thea Melaard in het veld voor Myrna van Brussel. Zij gaf direct een assist op Arno Doornhein, die de 8-7 binnenschoot. Enkele minuten later zette Anne Los de ploegen met een fraaie doorloopbal op gelijke hoogte. In de slotfase kwamen beide ploegen niet meer tot scoren.

Gezien de scheidsrechter en de ruststand mag Good Luck zich in de handen knijpen met dit gelijkspel. Echter had Good Luck deze wedstrijd gezien de krachtsverhoudingen makkelijk moeten winnen. Gelukkig kwam de ploeg niet met geheel lege handen thuis uit het verre Koudekerke. Resterend is nog de uitwedstrijd tegen hekkensluiter Oranje Zwart op 6 maart.

Doelpunten Good Luck: Petra v/d Valk (3), Arno Doornhein (2), Anne Los (1), Kim Noteboom (1), Myrna van Brussel (1)