Wedstrijden > Good Luck 1 - Merwede 1

Datum: 18 december 2004

Koploper te sterk voor Good Luck

Dirksland. Zaterdag 18 november stond in sporthal De Gooye de korfbalstrijd tussen koploper Merwede uit Sliedrecht en Good Luck op het programma. Good Luck had net een goede reeks van drie gewonnen wedstrijden achter de rug, waarvan 1 voor de RD-bokaal en ging vol zelfvertrouwen, maar zonder illusies de wedstrijd in. Merwede heeft goede resultaten geboekt tegen tegenstanders, waar Good Luck het ook behoorlijk moeilijk tegen heeft gehad. In een zeer goed gevulde sporthal met een hele goede sfeer begon Good Luck scherp aan de strijd. Leuke bijkomstigheid was dat Marcel Kievit zijn 300e wedstrijd (clubrecord) voor de rood-witten speelde. Helaas verdiende arbiter Marinisse geen respect door het niet toestaan van de uitworp bij aanvang van de wedstrijd door een 8-jarig spelertje van de maand en het wegsturen van de jeugdploeg van de maand in de tweede helft.

Binnen enkele minuten kwam de Visser Meubelen ploeg op een 2 - 0 voorsprong en kreeg nog diverse kansen om verder uit te lopen. Merwede trok gelijk, maar door goede ondersteuning van het publiek en met name het jeugdteam van de maand (Good Luck E) kwam Good Luck op 4 - 2 voorsprong. Merwede schakelde een tandje bij en Good Luck had moeite dit te volgen. Zo’n tien minuten voor het rustsignaal pakte de Sliedrechtse formatie dan ook de voorsprong die ze ook niet meer uit handen zou geven.

De tweede helft verliep nog wat stroever dan de eerste. Good Luck had diverse kansen om tot score te komen, maar had hier enigszins pech bij. Daarnaast zag de zeeuwse scheidsrechter diverse malen de eerste overtredingen in de korfzone van Merwede over het hoofd, waardoor Good Luck de aanvallen niet af kon maken. Tevens zag de arbiter het onreglementair lopen van de Merwede-spelers constant over het hoofd. Merwede profiteerde hier professioneel van en liep uit naar 6 - 12. Good Luck kwam door hard werken nog terug tot 8 - 12, maar binnen enkele aanvallen kwam aan de illusies van Good Luck direct een eind toen Merwede op 6 punten verschil kwam. In de slotfase kwamen Myrna van Brussel en Jeroen Kars nog het veld in, maar Merwede speelde de pot uit en was duidelijk de betere ploeg en dus de terechte winnaar. De eindstand was 9 - 17.

De ploeg van coach De Leeuw heeft goed weerstand geboden tegen de koploper uit de landelijke tweede klasse. Niet iedereen liet zijn of haar beste kunnen zien en ook scheidsrechter Marinisse was dit niveau weer niet machtig. Dit verlies in de laatste competitiewedstrijd van 2004 was ingecalculeerd en Good Luck hoopt tegen andere ploegen de punten te pakken. Volgende week staat er in de achtste finale om de RD-bokaal nog een duel in en tegen eersteklasser Nieuwerkerk op het programma, daarna krijgt de ploeg enkele weken rust om in 2005 de draad tegen ACKC weer op te pakken.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (3), Liesbeth Los (2), Jan-Willem de Vos (2), Britt Abbas (1) en Nico Overduin (1).