Wedstrijden > Good Luck 2 - DSO 2

Datum: 7 februari 2004

Good Luck 2 - DSO 2

Op 7 februari 2003 stond de thuiswedstrijd tegen DSO 2 op het programma. DSO 2 staat op de eerste plaats zonder ook maar één verliespunt, Good Luck heeft niets meer te verliezen. Ook is het tweede team van DSO al jaren een zeer lastige tegenstander voor Good Luck 2 en het is dan ook heel lang geleden dat Good Luck de punten wist te pakken.

Good Luck 2 was zoals altijd weer niet compleet. Het slechte nieuws kwam deze week van Nicole v/d Berg, die lang uitgeschakeld zal zijn. Ook Petra v/d Valk kon vandaag niet spelen. Dit resulteerde erin dat Dineke Sprong - inmiddels bijna vaste waarde - in de basis begon. Leonie Noteboom en Ingmar Adam begonnen op de bank.

De openingsfase van Good Luck was subliem. Drie aanvallen waren goed voor drie doelpunten. DSO wist even niet wat er gebeurde en raakte helemaal van slag. Zeer onrustig spel van de ploeg uit Klundert gaf Good Luck vertrouwen. Helaas kon het aanvalsvak op dat moment de korf even niet vinden en werd het toch weer 3 - 3. Deze stand stond lang op het scorebord. Vlak voor rust wist Good Luck weer te scoren, maar DSO ook twee maal en ondanks het goede spel van Good Luck stond er toch een 4 - 5 achterstand op het bord.

In de rust werden de puntjes weer even op de i gezet en Good Luck ging weer met volle moed het veld in. Vrijwel direct kwam Good Luck weer op gelijke hoogte en dit ging door tot 6 - 6. Op dat moment leek Good Luck de wedstrijd even uit handen te geven. Door twee fouten in de verdediging kwam DSO op 6 - 8. DSO kon deze score echter niet uitbouwen, want de bepalende heer werd kort gehouden en kwam niet tot score. Good Luck deed dit wel en het werd weer gelijk. Op dat moment nam de ploeg uit Middelharnis de wedstrijd over. Waar DSO de frustraties richtte naar het adres van de scheidsrechter bleef Good Luck naar de kansen zoeken. Het gat werd geslagen: 10 - 8. Even kwam DSO nog terug, maar het was Good Luck wat door middel van een strafworp de wedstrijd besliste. Ingmar Adam viel een paar minuten voor tijd nog in voor de moegestreden Adwin Krijger. De 11 - 10 van DSO in de laatste minuut was niet meer belangrijk.

Een verrassende winst voor Good Luck 2, waar moed uit geput kan worden voor de wedstrijden die nog volgen. Geen enkele tegenstander wist dit zaalseizoen in Middelharnis te winnen. Wat nu rest zijn nog drie uitwedstrijden.

Doelpunten Good Luck: Dick Boeter (3), Leo v/d Made (3), Adwin Krijger (2), Gijsbert Gille (2), Kim Noteboom (1)