Wedstrijden > Good Luck 1 - TOGO 1

Datum: 31 januari 2004

Eerste verlies voor Good Luck

Het eerste team van korfbalvereniging Good Luck had een belangrijke thuiswedstrijd tegen het stugge TOGO uit Goes op het programma. Voor de wedstrijd werd aan de spelers en speelsters doorgegeven dat de concurrent ONDO had verloren. Hierdoor wist men dat bij winst tegen TOGO het kampioenschap binnen handbereik zou hebben. De spelers hadden moeite om met deze extra druk om te gaan. Het begin van de wedstrijd stond bol van de spanning en Good Luck kon maar niet tot goede aanvallen komen. Ook TOGO had moeite om goede kansen te creëren, maar benutte deze kansen wel beter. Dit resulteerde in een voorsprong van 1-3 voor de ploeg uit Goes. Het tweede aanvalsvak van Good Luck was wel gevaarlijk, maar kreeg te weinig tijd om het gat te dichten. De eerste helft eindigde in een teleurstellende 3-4 tussenstand. Tijdens de rust werd afgesproken dat de tweede helft met meer bezieling gespeeld moest worden. Het was echter TOGO wat al na 10 seconden in de tweede helft opnieuw scoorde. Dit was een flinke mentale tik voor Good Luck, dat met goede bedoelingen uit de kleedkamer was gekomen. TOGO liep uit naar een 4-8 voorsprong en de wedstrijd leek daarmee beslist. Good Luck toonde echter veerkracht en de ploeg begon langzaam op toeren te komen. Stapje voor stapje kwam de ploeg dichterbij, maar TOGO voorkwam steeds dat Good Luck langszij kwam. Ook in de fases dat Good Luck de betere ploeg was, bleef TOGO mee scoren. Dit was deze avond het verschil tussen beide ploegen, want bij Good Luck hadden de spelers meer moeite om het gat in de korf te vinden. Met nog een klein kwartier te spelen verving Myrna van Brussel de aan haar rug geblesseerde Samantha de Vos. Tijdens de slotminuten werd de wedstrijd nog enorm spannend. Met nog 2 minuten te spelen kwam Good Luck terug tot 10-11 via een afstandschot van Nico Overduin. Men kreeg echter opnieuw niet de kans om gelijk te komen, want TOGO scoorde via een afstandschot direct weer de 10-12. Een vrije bal van Liesbeth Los zorgde in de slotseconde nog voor de 11-12, maar Good Luck had geen tijd meer om alsnog een punt te pakken. Vanaf de eerste minuut heeft de ploeg achter de feiten aangelopen en ondanks hard werken is het niet gelukt om het stugge TOGO alsnog te kloppen. Gelukkig is er nog niks verloren, maar om op koers te blijven voor het kampioenschap zijn twee punten volgende week tegen D.S.O. noodzakelijk. Good Luck 2 en Good Luck A deden het beter, want zij wonnen beiden wel ruim van de vergelijkbare teams van TOGO.

Doelpuntenmakers: Nico Overduin (3), Marcel Kievit (3), Arjan Zondervan (2), Jan-Willem de Vos (2) en Liesbeth Los (1)