Wedstrijden > DVS 2 - Good Luck 2

Datum: 17 januari 2004

DVS 2 - Good Luck 2

De tegenstander van deze week was DVS 2. De thuiswedstrijd had Good Luck ruim gewonnen, maar toch wist men dat het hier niet zo gemakkelijk zou gaan. De laatste weken loopt het spel namelijk niet zoals het geweest is en veel spelers zijn uit vorm. Het grootste probleem van Good Luck 2 werd in deze wedstrijd blootgelegd: Het missen van vele kansen.

Good Luck 2 moest vandaag zonder de zieke Leo v/d Made naar H.I. Ambacht. Op de bank zaten Harm Weijman, Dineke Sprong en de weer redelijk herstelde Nicole v/d Berg.

Het begin van de wedstrijd was voor DVS. Good Luck kon al vanaf het begin zijn kansen niet afmaken en DVS kwam op 3 - 0. Ook het tweede aanvalsvak van Good Luck kreeg het herhaaldelijk voor elkaar om grote kansen te missen. Er werd echter wel met 3 - 1 gewisseld. DVS maakte 4 - 1, toen leek Good Luck even terug te komen, maar verder dan 4 - 3 kwam men niet. DVS bepaalde de ruststand op 6 - 3.

Ondanks de peptalk van coach Elly Quak was het DVS wat de score in de tweede helft nog verder uitbreidde. Bij 10 tegen 4 leek alles dan ook wel beslist. Een leuk moment in de wedstrijd was echter het doelpunt van Anne Los. Zij plaatste de bal naar Petra v/d Valk onder de paal, maar de bal viel direct in de mand. De meeste spelers wisten even niet wat er gebeurde.

In de laatste fase van de wedstrijd leek het scoren bij Good Luck wat beter te gaan, maar DVS kon dat steeds vrijwel direct beantwoorden. Daardoor kon Good Luck ook niet dichterbij komen. De wissels kregen nog aardig wat speeltijd. Ook Nicole v/d Berg maakte haar rentree. Helaas was dit maar van korte duur, want door een verkeerde beweging raakte zij opnieuw geblesseerd. Hierdoor moest Good Luck de laatste minuten verder met zeven man en werd de eindstand bepaald op 14 - 9. Een geflatteerde, maar wel terechte nederlaag voor Good Luck. Het zat er een keer aan te komen, want er worden teveel kansen gemist en ook het benutte strafworpenpercentage is veel te laag.

Doelpunten: Kim Noteboom (2), Dick Boeter (2), Anne Los (1), Petra v/d Valk (1), Adwin Krijger (1), Ingmar Adam (1), Gijsbert Gille (1)