Wedstrijden > Sagitta 1 - Good Luck 1

Datum: 4 december 2004

Good Luck pakt volle winst bij Sagitta

Ridderkerk. Zaterdag 4 december gingen de korfballers van Good Luck naar Ridderkerk om het op te nemen tegen het sterke Sagitta. Na de zwakke tweede helft van vorige week tegen Fiks wilde Good Luck de opgaande lijn doorzetten tegen Sagitta. De Ridderkerkers hadden vooraf twee punten uit 3 wedstrijden en Good Luck stond met 0 punten onderaan in de landelijke tweede klasse. Opmerkelijk genoeg waren de drie wedstrijden van Sagitta allen beslist met 1 doelpunt verschil op het scorebord, waarbij Sagitta dus twee maal aan de verkeerde kant stond. Good Luck zag dus mogelijkheden en belangrijk was voor beide ploegen om aansluiting te houden met de middenmoot. Het was nog even de vraag of Good Luck met de vaste acht kon beginnen, maar gelukkig was Nico Overduin op tijd hersteld van een lichte kuitblessure. Voor alle zekerheid zaten vijf spelers van het tweede team op de bank van Good Luck, wat enkele uren daarvoor nipt had gewonnen van DSO 3.

In een goed gevulde sporthal begonnen beide ploegen met redelijk lange aanvallen, echter zonder resultaat. Toch was het de thuisploeg wat de leiding nam. Good Luck had wat pech bij de afronding, maar bleef werken voor de punten. Echter keken de korfballers uit Middelharnis telkens tegen een achterstand aan, maar ondanks dit kwam Good Luck direct terug, met name door een aantal fraaie doelpunten van Britt Abbas. De arbiter had in de eerste helft moeite met het fysieke en verbale spel van beide ploegen en hier profiteerde Sagitta veelvuldig van in de vorm van vier strafworpen en enkele vrije ballen. Net voor rust trok Good Luck via de sterk spelende Heidi Kamerling en Arjan Zondervan gelijk. Toch legde arbiter De Jong de bal net voor rust nog op de stip, 9 - 8.

In de tweede helft leek er een andere (betere) scheidsrechter op het veld te staan. Sagitta bleef fysiek en verbaal spelen en Good Luck reageerde vrijwel nergens meer op. De arbiter zag alle (kleine) overtredingen op Good Luck en frustreerde hiermee de Sagitta-spelers. Good Luck profiteerde hiervan en kwam op een 10 - 12 voorsprong. Toch kwam Sagitta gelijk en nam zelfs de voorsprong. Good Luck was bang dat het harde werken wederom niet werd beloond en zette alles op alles om in ieder geval een punt mee naar Middelharnis te nemen. Good Luck speelde de slotminuten uit, maar in deze slotfase wist Marcel Kievit toch nog van afstand doel te treffen (16 - 17), zodat Sagitta wederom een nipt verlies werd bezorgd en Good Luck de zeer belangrijke punten mee naar Middelharnis kon nemen.

Coach De Leeuw was uiterst content met deze punten, hiermee houden we toch enigszins aansluiting. Belangrijk is dat de ploeg eindelijk wordt beloond voor het harde werken. Hopelijk lukt het Good Luck volgende week tegen ADO om 13.45 uur in De Gooye te Dirksland om dit goede resultaat voort te zetten. Echter staat aanstaande donderdag (9 december) de wedstrijd in de eerste ronde om de Rotterdams Dagblad Bokaal tegen RWA om 20.00 uur nog op het programma.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (5), Arjan Zondervan (4), Britt Abbas (3), Heidi Kamerling (3), Marjon Soeteman (1) en Nico Overduin (1).