Wedstrijden > Good Luck A - Vriendenschaar A1

Datum: 3 januari 2004

Van uw webmaster...

Op zaterdag 3 januari stond voor de A's van Good Luck de vijfde competitiewedstrijd op het programma. Tegenstander was Vriendenschaar A1 uit Bodegraven, dat op de tweede plaats stond en alleen van koploper Albatros had verloren. De opstelling was als volgt. In de aanval: Hans, Maarten, Amy en Annemieke. In de verdediging: Jeroen, Rik, Lindsay en Jessica. Op de bank zaten Thea en Arno. Arie Jan was geblesseerd.

De wedstrijd begon met een rommelige, maar lange aanval van Good Luck, die uiteindelijk niets opleverde. Vriendenschaar wist in de eerste aanvallen de bal niet lang vast te houden, wat een chaotische beginfase opleverde. Na zo'n vijf minuten kwam Vriendenschaar beter in de wedstrijd en viel het eerste doelpunt, snel gevolgd door de 0-2. Ook het tweede verdedigingsvak hield het niet lang dicht, na een kwartier stond er een 0-4 tussenstand op het bord. Maarten mistte een strafworp, maar maakte daarna met een doorloopbal het eerste doelpunt voor Good Luck. Amy scoorde vervolgens wél vanaf de stip. Beide ploegen scoorden voor de rust nog een keer, wat een 3-5 ruststand opleverde. Het was duidelijk dat Good Luck erg veel moeite had met het scherpe ballijn-verdedigen van Vriendenschaar. De bal kon niet lekker worden rondgespeeld en werd vaak al snel kwijtgeraakt.

In de rust kwam Arno in het veld voor Hans. De aanvallende onmacht was echter nog steeds duidelijk. Hierdoor was de druk op de verdediging ook constant aanwezig. Dit leverde snel na rust twee tegendoelpunten op. Jeroen scoorde vervolgens van afstand, maar Vriendenschaar antwoordde wéér met twee doelpunten. Er stond toen een vrij uitzichtloze 4-9 tussenstand op het bord. Thea verving zo'n 20 minuten voor tijd Annemieke. Daarna scoorde Arno vanuit een vrije bal de 5-9 en Lindsay met een strafworp de 6-9. Good Luck leek wat terug te komen. Helaas mistte Amy toen een strafworp. Dit was eigenlijk het breekpunt, want daarna had Vriendenschaar weer het initiatief. Het verzet van Good Luck was gebroken en Vriendenschaar scoorde nog twee keer. De eindstand was dus 6-11.

Een moeilijke wedstrijd voor de A's, waarin vooral aanvallend weinig kon worden gebracht. Op de beslissende momenten wilde het niet lukken, waardoor Vriendenschaar altijd een veilige voorsprong hield. Echter is er door iedereen hard geknokt en stond het verdedigend redelijk goed, wat toch voor enige tevredenheid zorgde. De A's zijn nu een weekje vrij en spelen op 17 januari een uitwedstrijd bij hekkensluiter OZC in Rotterdam.

Doelpuntenmakers: Lindsay Abbas (2), Amy Adriaansen (1), Jeroen Kars (1), Arno Doornhein (1), Maarten Vijfhuize (1).