Wedstrijden > TOGO 1 - Good Luck 1

Datum: 20 december 2003

Good Luck verslaat TOGO twee maal

Goes. Zaterdag 20 december stonden wederom de eerste en tweede teams van twee verenigingen tegenover elkaar. Ondanks de geringe personele bezetting bij Good Luck 2 kon de ploeg met een 9 - 12 overwinning de punten in de wacht slepen. Bij het eerste team van de korfballers uit Middelharnis verliep het scoreverloop met name in de eerste helft behoorlijk moeizaam. TOGO speelt het zogenaamde achterverdedigen en laat zich daarbij ook nog ver zakken, waardoor aantrekkelijk spel niet mogelijk is. Good Luck had hier dan ook behoorlijk moeite mee. Het kwam niet tot scoren en de kansen die men creëerde werden door TOGO in veel gevallen onreglementair gestopt en ook de arbitrage besliste in veel gevallen niet in het voordeel van Good Luck. Hierdoor stond met rust een magere voorsprong van 1 - 2 in het voordeel van Good Luck op het scorebord.

De tweede helft gaf Good Luck wat meer gas en ging het tempo verhogen. Het had nog steeds de leiding niet mee, maar concentreerde zichzelf meer op het eigen spel en maakte de kansen, hoewel moeizaam, wel af. Er werd een gat geslagen van 4 doelpunten en hier kon TOGO niet meer aankomen. Arjan Zondervan verliet het veld voor Gijsbert Gille die vrijwel direct doel trof en vervolgens speelde Good Luck de wedstrijd goed uit. De scheidsrechter floot bij 8 - 11 voor het laatst.

Ondanks de moeizame start van de wedstrijd en toch het zwakke spel van Good Luck een belangrijke overwinning voor de ploeg van coach De Leeuw. Door deze overwinning behoudt Good Luck de koppositie. Good Luck heeft 1 week vrijaf en hoopt op 3 januari om 20.50 uur in de Staver tegen Oranje Zwart de goede resultaten voort te zetten.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (3), Britt Abbas (2), Nico Overduin (2), Jan-Willem de Vos (2), Gijsbert Gille (1) en Samantha de Vos (1).