Wedstrijden > DSO 3 - Good Luck 2

Datum: 4 december 2004

Zwak Good Luck 2 besteelt DSO

Op zaterdag 4 december reisde de Good Luck 2 spelers af naar Klundert om het daar op te nemen tegen DSO 3. Met het oog op de waarschijnlijk zeer lastige thuiswedstrijd van volgende week tegen Oranje Wit 5, was het van groot belang dat er tegen DSO een goed resultaat werd neergezet. Verder zou er bij winst nog verder afstand worden genomen van de onderste plaatsen in de ranglijst. Bij Good Luck begonnen Lindsay Abbas, Petra van der Valk en Ingmar Adam op de bank.

Al direct in het begin werd duidelijk dat ook DSO een groot belang hechtte aan deze wedstrijd. De ploeg uit Klundert had lange aanvallen met veel doelpogingen. Good Luck kwam maar moeilijk op gang, maar nam toch de leiding door een doelpunt van Arno Doornhein. Het duurde behoorlijk lang, voordat het antwoord van DSO kwam. Het werd 1 - 1 en DSO kwam ook nog op voorsprong. Ook in het andere vak van Good Luck liepen de aanvallen totaal niet. Toch werd de stand weer gelijkgetrokken. Daarna was het DSO wat wegliep van Good Luck. Het werd 4 - 2 er daar viel gezien het dramatisch slechte spel van Good Luck ook weinig op af te dingen. DSO verzuimde echter om nog verder weg te lopen. Good Luck scoorde 4 - 3 en een paar seconde voor rust scoorde Gijsbert Gille met een ver afstandschot de belangrijke 4 - 4. Niet erg verdiend, maar wel een prettig slot van de eerste helft.

In de rust besloot coach Wilko Kattestaart te wisselen. Lindsay Abbas verving de niet fitte Thea Melaard. Nog steeds kon Good Luck zichzelf niet over het zwakke spel heenzetten. Aanvallend werden er weinig kansen gecreëerd en DSO kon weer op voorspong komen. Er werd opnieuw ingegrepen en Ingmar Adam werd ingebracht. Hij liet gelijk merken dat dit een goede wissel was, want direct het eerste schot betekende 5 - 5. Vanaf dat moment leek het allemaal iets beter te gaan. Een doorbraak van Jeroen Kars - die wel heel erg opvallend werd tegengehouden door zijn tegenstander - betekende een strafworp die werd benut door Myrna van Brussel. Ook verdedigend leek het allemaal wat beter in elkaar te steken. Met name Leonie Noteboom en Lindsay Abbas deden hun werk goed en zorgde ervoor dat er tot drie maal toe een doelpunt van DSO werd afgekeurd voor verdedigd. Helaas begon de scheidsrechter daarna DSO een beetje te helpen en deelde cadeautjes uit. Waar aan de Good Luck zijde twee zuivere strafworpen niet werden gegeven, mocht DSO uit een onterechte strafworp de gelijkmaker maken. Ook met een gelijkspel had Good Luck al heel blij mogen zijn. Toch ging men verder en kon Arno Doornhein een minuut voor tijd zijn eigen verzilverde strafworp benutten. In tegenstelling tot de vorige weken werd de laatste minuut goed uitgespeeld. Resultaat hiervan zijn twee belangrijke punten.

Een wedstrijd om snel te vergeten. Eigenlijk haalde alleen de invallers hun niveau. Ook coach Wilko Kattestaart wist dat het geen beste wedstrijd was. ‘Maar als je slecht speelt en eigenlijk onterecht wint mogen ook de volgende tegenstanders wel oppassen’. Door deze winst staat Good Luck gedeeld tweede samen met NIO 3. Volgende week speelt Good Luck tegen de gedoodverfde titelkandidaat Oranje Wit 5. Deze wedstrijd is om 12.30u in de Gooye in Dirksland.

Doelpunten Good Luck: Gijsbert Gille (3), Arno Doornhein (2), Myrna van Brussel (1) en Ingmar Adam (1)