Wedstrijden > Good Luck A - ONDO A1

Datum: 6 december 2003

Van uw webmaster...

Op zaterdag 6 december stond de wedstrijd Good Luck A - ONDO A1 op het programma. Good Luck had vorige week de eerste punten gepakt door Korbatjo A1 met 10-4 te verslaan. Dit gaf reden tot optimisme en dus wilden de A's ook van ONDO winnen. Good Luck zou, gezien de stand, ook kans moeten maken tegen de ploeg uit Middelburg. De opstelling was als volgt. In de aanval: Rik, Maarten, Jessica en Thea. Verdediging: Arno, Hans, Annemieke en Lindsay. Op de bank zaten Jeroen en Amy.

Misschien was het optimisme te groot, want de start van de A's was bijzonder slecht. Door ongeconcentreerd verdedigen van Good Luck kon ONDO met 2 doorloopballen binnen no-time een 0-2 voorsprong nemen. Snel daarna werd het ook nog 0-3 door een afstandschot. Op dat moment begon het bij Good Luck een beetje te lopen en scoorde Arno van afstand het eerste doelpunt: 1-3. Thea maakte vervolgens een doorloopbal netjes af en het verschil was nog 1 punt. Good Luck leek terug te komen in de wedstrijd, maar daarmee was ook alles gezegd. Toen de gelijkmaker een tijdje uitbleef, begon ONDO weer te scoren. Met zuivere afstandschoten werd de achterstand van Good Luck vergroot naar 2-5. Arno deed met een doorloopbal nog iets terug, maar daarna was het verzet gebroken. Door veel fouten in de verdediging werd ONDO in het zadel geholpen. De ploeg uit Middelburg liep uit naar een comfortabele 3-7 voorsprong. Coach Wilko greep na ongeveer 25 minuten in en haalde Rik naar de kant. Hij werd vervangen door Jeroen. ONDO was niet onder de indruk en bleef profiteren van het zwakke verdedigen van Good Luck. De ruststand werd 3-9.

Nog geen 10 seconden na rust mocht ONDO alweer vanaf de strafworpstip toeslaan. Daarna scoorde Maarten van afstand de 4-10, maar de achterstand was al veel te groot. Good Luck mistte ook teveel kansen om in de buurt te kunnen blijven. Daar kwam nog eens bij dat ONDO meestal gelijk wist te antwoorden als Good Luck tot scoren kwam. De A's gingen aanvallend steeds meer forceren, wat juist een negatieve uitwerking had. Good Luck maakte geen moment aanspraak om dichterbij te komen. ONDO kon juist rustig naar de kansen blijven zoeken en deze werden ook benut. Good Luck kon de schotvaardige heren van ONDO niet afstoppen omdat de Middelburgers telkens op een slimme manier de aansteun wisten te krijgen. Amy kwam 10 minuten voor tijd nog in de ploeg voor Annemieke, maar het was al veel te laat. Dat was ook te zien op het scorebord. ONDO bepaalde de eindstand in de laatste minuten op 4-15.

Een dramatische wedstrijd voor de A's, die stof tot nadenken geeft. Vooral het contrast met de wedstrijd tegen Korbatjo was enorm. Good Luck heeft slecht verdedigd, maar ook de hoeveelheid gemiste kansen zorgde voor het grote verschil in de eindstand. Na de vroege achterstand heeft Good Luck nooit meer een vuist kunnen maken. De A's hebben zich laten afbluffen door een ploeg die beter was, maar niet zoveel beter als de uitslag doet vermoeden. Een wedstrijd om snel te vergeten dus! De volgende wedstrijd is echter pas op 3 januari. Tegenstander is dan Vriendenschaar A1 uit Bodegraven.

Doelpuntenmakers: Arno Doornhein (2), Thea Melaard (1), Maarten Vijfhuize (1).