Wedstrijden > Ten Donck 1 - Good Luck 1

Datum: 2 december 2003

Good Luck bekert verder

Ridderkerk. Dinsdagavond 2 december moest Good Luck het in de eerste ronde van de RD-bokaal (Rotterdams Dagblad) opnemen tegen Ten Donck uit Ridderkerk. Ten Donck speelt net als Good Luck in de derde klasse en was in poule D van de voorrondes eerste geworden. Good Luck was voor de voorrondes uitgeloot en startte dus in de eerste ronde.

Na een ongeconcentreerd begin en lang zoeken naar kansen nam Good Luck, met Nico Overduin weer in de basis, de leiding. Ten Donck speelde een mix van voor- en achterverdedigen, maar Good Luck vond hier snel een oplossing voor. Na een klein kwartier begon de leiding, met name aan de zijde van Good Luck, grove fouten te vertonen. Good Luck ging zich aan het eind van de eerste helft toch irriteren aan het ondenkbaar zwak fluiten van de scheidsrechter. Ondanks het ongeconcentreerde spel van Good Luck lukte het toch om de voorsprong vast te houden. In de slotfase bracht coach De Leeuw alle wissels (Gijsbert Gille, Nicole van den Berg en Myrna van Brussel) nog in. Good Luck speelde de wedstrijd professioneel uit en won de strijd met 9 - 12. Wie de volgende tegenstander in het bekertoernooi is zal blijken uit de loting van volgende week.

Doelpunten Good Luck: Jan-Willem de Vos (4), Samantha de Vos (3), Britt Abbas (2), Liesbeth Los (2) en Marcel Kievit (1).