Wedstrijden > Good Luck A - Korbatjo A1

Datum: 29 november 2003

Van uw webmaster...

Zaterdag 29 november stond voor de A's van Good Luck de derde competitiewedstrijd op het programma. Good Luck had de twee voorgaande wedstrijden tegen Albatros A1 en TOGO A1 verloren. Albatros was gewoonweg een maat te groot, tegen TOGO was het verlies eigenlijk onnodig. Nu was de tegenstander het altijd lastige Korbatjo A1. De opstelling was als volgt. In de aanval: Jeroen, Rik, Thea en Amy. In de verdediging: Arno, Hans, Jessica en Lindsay. Op de bank zaten Maarten én Arie Jan, die voor het eerst weer met de A's meespeelde.

Het begin van de wedstrijd was spetterend. Meteen de eerste aanval leverde een doelpunt op. Thea mocht een vrije bal 2 keer overnemen en bij de derde poging was het raak. Direct daarna versierde Rik een strafworp, na een inspringfout van zijn tegenstander. De stip werd door Thea benut. Korbatjo kwam via een afstandschot terug tot 2-1. Arno bracht de marge gelijk weer naar 2 doelpunten, met een slim omdraaiballetje onder de korf. Vervolgens maakte Korbatjo uit een soortgelijke situatie de 3-2 en schoot Amy van afstand de 4-2 binnen. Op dat moment waren er nog geen 5 minuten gespeeld! Na dit doelpuntrijke begin volgde een periode waarin de kansen door beide ploegen niet werden afgemaakt. Vooral Good Luck kreeg een aantal opgelegde kansen om de voorsprong uit te breiden. Na zo'n 20 minuten gebeurde dit toch, dankzij een mooie doorloopbal van Lindsay. Dat was meteen het begin van een nieuw doelpuntenfestijn. Korbatjo scoorde van afstand de 5-3, waarna Good Luck met 3 doelpunten op rij (Amy, Jeroen en Arno) de voorsprong naar 8-3 bracht. Dat was tevens de ruststand.

De tweede helft leverde, in tegenstelling tot de eerste, weinig doelpunten op. Gelijk na rust kwam Korbatjo via een strafworp terug tot 8-4. Die stand bleef lang op het bord staan, omdat de ploeg uit Oud Beijerland zich steeds nadrukkelijker ging irriteren aan de scheidsrechter en het eigen spel. Zo'n 20 minuten voor tijd kwam Maarten in het veld voor Hans. Meteen daarna scoorde Amy met een wegtrekballetje de 9-4. Niet veel later kwam Arie Jan erin, hij verving Arno. Korbatjo beperkte zich tot fysiek spel en gezeur op de scheidsrechter. De ploeg speelde zichzelf uit de wedstrijd, zeker toen ook nog een strafworp werd gemist. Ook bij Good Luck wilden de stippen er niet in. Lindsay mistte en ook Maarten wist zijn zelf versierde strafworp niet te benutten. Voor Good Luck was dit, gezien de stand, echter niet zo erg als voor Korbatjo. De definitieve nekslag kwam toen Amy ook nog de 10-4 maakte, bijna identiek aan de 9-4. Dit was haar vierde treffer, uit even veel pogingen! Korbatjo was verslagen en Good Luck kon de wedstrijd daarna uitspelen.

Het werd uiteindelijk een onverwacht ruime overwinning voor de A's. De zege was ook dik verdiend en dit zorgde voor tevreden gezichten bij de spelers en de coach. De eerste 2 punten van deze zaalcompetitie zijn binnen! Volgende week is er weer een thuiswedstrijd voor de A's. De ploeg speelt om 18.20 in de Staver tegen ONDO A1 uit Middelburg.

Doelpuntenmakers: Amy Adriaansen (4), Thea Melaard (2), Arno Doornhein (2), Lindsay Abbas (1), Jeroen Kars (1).