Wedstrijden > Good Luck 1 - Sagitta 1

Datum: 12 februari 2005

Good Luck verspeelt punten!

Middelharnis. Zaterdag 12 februari stonden de korfbalploegen uit Ridderkerk en Middelharnis tegenover elkaar. In een goed gevulde Staver zou zich een spannende strijd ontwikkelen. Naast Radio Goeree Lokaal en het Rotterdams Dagblad was er veel publieke belangstelling. Het uitduel had Good Luck gewonnen met 16 - 17, waarbij de Ridderkerkers behoorlijk fysiek speelden. Beide ploegen hebben de punten hard nodig om in de middenmoot te blijven hangen. Scheidsrechter Andressen werd door maar liefst een delegatie van 12 beoordelaars beoordeelt op zijn kwaliteiten. Dit gebeurt een aantal malen op een seizoen en deze keer was de wedstrijd Good Luck - Sagitta uitgekozen.

Nadat beide ploegen aan het publiek waren voorgesteld begon de Visser Meubelen ploeg te ongeconcentreerd aan het duel. Vele foute passes en niet fel genoeg verdedigen resulteerde in een 0 - 3 achterstand. Het publiek en het jeugdteam van de maand, Good Luck F, ging achter Good Luck staan, zodat de stand gelijk getrokken werd. De duels werden wat scherper en de strijd ging gelijk op, maar bij 6 - 6 zette Good Luck even aan. Hierdoor kwam de ploeg uit Middelharnis op een 9 - 6 voorsprong. Toch wist men dit niet vast te houden en met name het damesduo Los en Abbas verzuimden helaas de vele opgelegde kansen te verzilveren. Net voor rust kwam de ploeg van Robert Bras naast Good Luck, 9 - 9.

De tweede helft leek hetzelfde beeld te geven. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd, echter had Good Luck het betere van het spel en creëerde vele kansen, maar benutte ze niet. Sagitta profiteerde hier goed van en liep uit naar een 12 - 16 voorsprong. Het leek of Good Luck de strijd al had verloren, maar door het enthousiaste publiek kwam de ploeg van coach De Leeuw nog goed terug tot 15 - 16. Marjon Soeteman en Britt Abbas verlieten het veld voor Kim Noteboom en Myrna van Brussel en de strijd ging stevig door. Helaas trad arbiter Andressen niet veel op voor het fysieke spel van een Sagitta heer, maar over het geheel gezien heeft hij de strijd goed geleidt. Bij 16 - 18 verliet Marcel Kievit, na een botsing, het veld met een overstrekte elleboog. Ingmar Adam kwam op zijn plaats. In de laatste minuut maakte Good Luck vanaf 2,5 meter nog een strafworp, maar bij 17 - 18 floot de arbiter voor het laatst.

Good Luck verspeelt hierdoor belangrijke punten. Het had minimaal een puntje verdiend, maar heeft het puntverlies geheel aan zichzelf te wijten. Als de opgelegde kansen in de eerste helft afgerond werden, had Good Luck waarschijnlijk de wedstrijd uit kunnen spelen en de punten in Middelharnis kunnen houden. Sagitta profiteerde er goed van en neemt de belangrijke punten mee naar Ridderkerk. Hopelijk lukt het de ploeg aanstaande zaterdag wel om de punten mee te nemen. In s’Gravendeel treedt de ploeg om 14.45 uur aan tegen ADO.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (7), Jan-Willem de Vos (3), Heidi Kamerling (2), Liesbeth Los (2), Arjan Zondervan (2) en Nico Overduin (1).