Wedstrijden > Voltreffers 1 - Good Luck 1

Datum: 25 oktober 2003

Benauwde zege voor Good Luck

De laatste wedstrijd van de eerste helft van het veldseizoen 2003/2004 stond zaterdag 25 oktober 2003 op het programma. Het betrof de uitwedstrijd tegen Voltreffers uit Oosterhout, dat in de competitie de drager was van de ‘rode lantaarn’. De weersomstandigheden waren bar met een straffe wind en af en toe een regenbui. Dit resulteerde in een rommelige beginfase waarin de ploegen moeite hadden met scoren. Pas na ongeveer een kwartier spelen kwam Good Luck op voorsprong, maar kon verder geen vuist maken. Voltreffers kwam weer op gelijke hoogte en bleef door het beter benutten van de kansen in de eerste helft naast Good Luck. Bij rust had Good Luck een marge bewerkstelligd van één doelpunt, waardoor de wedstrijd nog verre van beslist was. Met goede afspraken hoopte Good Luck vroeg in de tweede helft de wedstrijd alsnog te beslissen. De goede bedoelingen hadden echter geen effect en Good Luck modderde de tweede helft verder. Opnieuw duurde het meer dan een kwartier voordat het aanvalsvak van Good Luck via een strafworp de marge kon vergroten. Dit was echter opnieuw geen beslissing, want de zwaarbevochten voorsprong werd binnen 2 minuten knullig weggegeven. Voltreffers ging steeds ruwer spelen en probeerde nog meer dan normaal de spelers van Good Luck uit hun spel te halen. Deze tactiek, die door scheidsrechter werd toegestaan, leek effect te hebben. Het resulteerde zelfs in een achterstand van 7-6 diep in de tweede helft. Deze stand was overigens geen afspiegeling van het spelbeeld, maar Good Luck had de achterstand aan zichzelf te wijten. Met nog enkele minuten te spelen werd de stand toch weer gelijk getrokken en werden de laatste minuten doorslaggevend. Vlak voor tijd werd Good Luck nog een 100% strafworp onthouden, maar na goed doorzetten van Liesbeth Los forceerde zij in de laatste seconden alsnog een strafworp. Nadat deze benut werd door Jan-Willem de Vos, floot de scheidsrechter bijna direct af. De spelers van Good Luck konden opgelucht adem halen, want ondanks een matige prestatie kon men met de 7-8 winst toch de twee punten bijschrijven. Met de derde zege op rij is Good Luck opgeklommen naar de middenmoot en is er nog van alles mogelijk in de tweede helft veldcompetitie. Good Luck kan zich met het nodige zelfvertrouwen gaan voorbereiden op het aanstaande zaalseizoen.

Doelpuntenmakers: Marcel Kievit (4), Liesbeth Los (2), Jan-Willem de Vos (2)