Wedstrijden > BKC 1 - Good Luck 1

Datum: 18 oktober 2003

Good Luck verslaat BKC

Breskens. Zaterdag 18 oktober waren de korfballers uit Middelharnis te gast bij voormalig koploper BKC uit Breskens. Na een lange rit van bijna twee uren kwam de selectie net op tijd aan in Zeeuws Vlaanderen. Door afwezigheid van aanvoerster Liesbeth Los stond Marjon Soeteman bij de eerste acht. Naast interim-coach Peter van Vliet zaten Dineke Sprong en Gijsbert Gille op de bank.

Door de late aankomst keek Good Luck vrij snel tegen een 2 - 0 achterstand aan. Good Luck wist vooraf dat BKC het zogenaamde achterverdedigen speelt. Een tactisch spel met een laag tempo en waar het voornamelijk om de rebound gaat. Moeizaam kwam Good Luck terug tot 4 - 4. Echter zat het verdedigend behoorlijk op slot, waardoor BKC op de medespelers en de matig leidende scheidsrechter Volkers ging afreageren. Net voor rust attendeerde coach Van Vliet de leiding erop dat er in de paalzone te veel onreglementaire dingen gebeurden, met name in het nadeel van Good Luck. De ploegen gingen met 6 -6 de kleedkamers in.

De tweede helft startte Good Luck professioneel, waarbij het voornamelijk naar de goede kansen bleef zoeken. Scheidsrechter Volkers leek de boodschap van de eerste helft te hebben begrepen en floot gedegen en consequent. Good Luck liep drie punten uit en gaf dit niet meer uit handen. Pas halverwege het tweede deel kwam BKC tot scoren. Arjan Zondervan verliet licht geblesseerd het veld voor Gijsbert Gille. Good Luck speelde geconcentreerd de wedstrijd uit en won terecht het duel met 8 - 12.

Een belangrijke overwinning voor de korfballers uit Middelharnis. Nu de ploeg al enkele weken het zonder vaste coach moet doen lijkt de sfeer in de ploeg er niet onder te lijden. Good Luck hoopt dan ook snel een trainer/coach voor de selectie te vinden.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (5), Jan-Willem de Vos (4). Heidi Kamerling (2) en Nico Overduin (1).