Wedstrijden > All-Ready 1 - Good Luck 1

Datum: 4 oktober 2003

Good Luck is stuurloos

Zierikzee. Zaterdag 4 oktober 2003 gingen de korfballers van Good Luck naar Zierikzee om het op te nemen tegen All Ready. Vooraf werden bij de nieuwe hoofdsponsor, Visser Meubelen uit Sommelsdijk, groepsfoto’s gemaakt van de nieuwe shirts en trainingspakken. Good Luck mistte basisspeler Nico Overduin vanwege vakantie en coach Van Hooydonk was afwezig wegens privé-omstandigheden. Ingmar Adam vulde de plaats van Overduin op.

Vooraf wist Good Luck dat het moeilijk zou worden. Het duel tegen All Ready wordt gezien als een streekderby en beide ploegen willen niet voor elkaar onder doen. Ook op de ranglijst staan beide ploegen dicht bij elkaar. All Ready met 3 punten op de 5e en Good Luck met 2 punten op de 6e positie, beiden uit 5 duels. Bij Good Luck loopt het al weken stroef en de ploeg is niet in vorm en heeft weinig zelfvertrouwen. Voor de wedstrijd hebben de spelers de koppen bij elkaar gestoken en samen met interim-coach Ben Vis afgesproken er vandaag hard voor te gaan werken en vooral plezier te beleven.

Op een glad veld opende Samantha de Vos voor Good Luck de score vanuit een vrije bal. Vervolgens was Good Luck te enthousiast en tegelijk te nonchalant in het verdedigende werk, waardoor de ploeg uit Zierikzee drie doelpunten uitliep. Bij Good Luck had men moeite om elkaar op het juiste tijdstip te vinden, waardoor de aanvallen zeer stroef verliepen. Good Luck kwam ondanks de harde wind nog terug tot 5 - 3 met de rust.

In de tweede helft leek dit beeld zich voort te zetten. All Ready liep uit naar 9 - 5. Interim-coach Ben Vis moedigde vol enthousiasme de Good Luckers aan. Dit leek over te slaan op de spelers, want binnen enkele minuten was het 9 - 8. Op dat moment werd een onnodige fout gemaakt, waardoor scheidsrechter Christiaans niet anders dan naar de stip kon wijzen. All Ready maakte het professioneel af. Arno Doornhein kwam het veld in voor Ingmar Adam en kort daarop kwam Good Luck weer terug tot 1 doelpunt verschil. Het mocht niet baten, want All Ready scoorde onder verdedigende druk toch de 11 - 9. Niet veel later werd de bal door een onnodige fout wederom op de stip gelegd, eindstand 12 - 9. De strijd was gestreden en verloren door Good Luck. Echter werd met opgeheven hoofd het veld verlaten, want Good Luck was positief bezig geweest en wist een behoorlijke achterstand weg te werken, door hard voor elkaar te werken.

Na afloop van het duel kreeg de selectie van het bestuur te horen dat coach Govert van Hooydonk per direct, met name wegens privé-omstandigheden, ontslag heeft genomen. Hierdoor is Good Luck momenteel stuurloos en probeert men het intern tijdelijk op te lossen totdat een nieuwe coach is aangesteld.

Doelpunten Good Luck: Heidi Kamerling (4), Marcel Kievit (2), Britt Abbas (1), Samantha de Vos (1) en Arjan Zondervan (1).