Wedstrijden > KCC 6 - Good Luck 2

Datum: 20 november 2004

Good Luck 2 geeft zege uit handen

Op 20 november 2004 speelde Good Luck 2 uit bij KCC 6. Een tegenstander die vrijwel onbekend was. Door het ontbreken van Lindsay Abbas en Jeroen Kars werd er zonder wissels vertrokken naar Capelle aan den IJssel.

De meegereisde supporters zagen dat Good Luck 2 aardig begon aan de wedstrijd. Toch kon er niet voorkomen worden dat KCC op voorsprong kwam. Good Luck maakte gelijk via een doelpunt van Thea Melaard. Vanaf dat moment liep het allemaal wat stroever. KCC profiteerde daar dankbaar van en kwam via 4 - 2 en 6 - 3 op een 8 - 5 voorsprong. Good Luck kon dit gaatje maar niet dichten en na een redelijke - maar zeker geen geweldige - eerste helft ging men de kleedkamers in met een 10 - 7 achterstand.

In de rust werden de puntjes even goed op de i gezet. Dit leek zijn vruchten af te werpen, want Good Luck kwam via doelpunten van achtereenvolgens Arie Jan Hartensveld, Gijsbert Gille en Ingmar Adam op 10 - 10. Ook KCC begon weer te scoren en liep weer uit tot 12 - 10. Op dat moment leek de wedstrijd te kantelen. Een goede fase in de wedstrijd betekende de gewenste voorsprong: 12 - 14. KCC scoorde 13 - 14 en deze stand stond lang op het scorebord. Op een cruciaal moment werd er een strafworp gemist, maar gelukkig werd dit goedgemaakt middels een korte kans van Ingmar Adam. Twee minuten voor tijd stond Good Luck voor met 14 - 16 en het leek erop dat de punten meegingen naar Middelharnis. Er werd nog geprobeerd om KCC definitief de nekslag te geven. Dat dit niet slim was bleek wel. Doelpogingen leverden balverlies op en KCC scoorde in anderhalve minuut twee maal. De eindstand van een boeiend duel werd daardoor bepaald op 16 - 16.

‘Stom uitgespeeld’, zo verwoordde coach Wilko Kattestaart de laatste tien minuten. Met name de heren van Good Luck bleven schieten in de slotfase. De verleiding was groot om de genadeklap uit te delen, maar er had rust bewaard moeten worden. Er werd dus opnieuw gelijkgespeeld, maar dit gelijkspel was anders dan vorige week. In tegenstelling tot toen werd er nu met een ontevreden gevoel naar huis gegaan. Volgende week speelt Good Luck 2 thuis tegen NIO 3 om 20.20 in de Staver.

Doelpunten Good Luck: Thea Melaard (4), Ingmar Adam (3), Arno Doornhein (2), Arie Jan Hartensveld (2), Gijsbert Gille (2), Kim Noteboom (2) en Myrna van Brussel (1)