Wedstrijden > Good Luck 1 - TOGO 1

Datum: 13 september 2003

Good Luck te sterk voor TOGO

Zaterdag 13 september was, tijdens de 40-jarige jubileumfeestdag, TOGO uit Goes te gast bij Good Luck. Ondanks verzoeken bij de Bond voor uitstel van deze wedstrijd dienden de korfballers van Good Luck gewoon hun competitiewedstrijd te spelen. De wedstrijd werd echter wel vervroegd naar 14.30 uur en vond plaats tijdens de reünie. Vele oud-korfballers zagen weer eens een korfbalwedstrijd op niveau en de huidige spelers van Good Luck werden dan ook uitbundig toegejuicht door al de mensen met een Good Luck-hart. Dit waren er circa 150, wat toch wel uniek is voor een korfbalwedstrijd. Good Luck mistte nog steeds de basisspelers Jan-Willem en Samantha de Vos vanwege huwelijksreis. Nicole van den Berg en Arno Doornhein vulden hun plaatsen op.

De start was duidelijk voor Good Luck. Na enige kansen van beide ploegen opende Britt Abbas de score. Good Luck had verdedigend de zaak goed op orde, waardoor de kansenverhouding tussen Good Luck en TOGO fors in het voordeel van Good Luck kwam. Toch hadden de korfballers uit Middelharnis moeite om de vele kansen om te zetten in doelpunten. Verdedigend verslapte de concentratie enigszins, waardoor er met rust een 5 - 3 voorsprong voor Good Luck op het scorebord stond.

In de tweede helft kwam TOGO met enig fortuin op 5 - 4. Vervolgens zette de ploeg van coach Van Hooydonk zoveel druk, dat er geen kans meer werd weggegeven. TOGO liet de kop een beetje zakken, zeker nadat een gat van 4 doelpunten was geslagen. TOGO kwam in de slotfase nog iets terug, maar Good Luck won het duel met 9 - 6.

Een belangrijke overwinning voor de ploeg van coach Van Hooydonk. Hij was met name trots op de instelling die zijn ploeg deze middag had. Er waren weinig doelpunten, maar er is hard voor gewerkt. Aanstaande zaterdag speelt Good Luck in Klundert tegen DSO haar eerste uitwedstrijd van dit seizoen.

Doelpunten Good Luck: Arjan Zondervan (4), Nico Overduin (2), Britt Abbas (1), Marcel Kievit (1) en Liesbeth Los (1).