Wedstrijden > DSO 1 - Good Luck 1

Datum: 10 mei 2003

Good Luck verschalkt DSO

Perfecte weersomstandigheden en een op voorhand spannend duel tussen de nummer 2 en 3 uit de competitie. Dit waren de ingrediënten voor de wedstrijd van zaterdag 10 mei tussen DSO uit Klundert en de korfballers van Good Luck. Voor DSO was alleen winst voldoende om zicht te houden op het kampioenschap. Good Luck heeft de eerste plaats reeds uit hun hoofd gezet, maar aast wel op de huidige tweede plaats van DSO. De wedstrijd begon met een hoog tempo en vooral fysiek spel van de kant van DSO. In de beginfase had Good Luck hier moeite mee, maar al snel veranderde dat. Door doelpunten van Samantha Krijgsman, Liesbeth Los, Heidi Kamerling en een benutte strafworp door Marcel Kievit liep Good Luck uit naar een 1-4 voorsprong. Deze stand bleef lang op het scorebord staan, want beide aanvalsvakken moesten het onderspit delven ten opzichte van de verdedigers. De 1-5 zou waarschijnlijk reeds voor een vroegtijdige beslissing hebben gezorgd, want DSO zat niet goed in de wedstrijd. Toch kwamen ze vlak voor rust terug tot 2-4 door middel van een benutte dubieuze strafworp. Na rust schroefde Good Luck het tempo nog iets verder op wat resulteerde in drie doelpunten op rij en een 2-7 tussenstand. DSO deed er letterlijk alles aan om terug te komen in de wedstrijd, maar het lukte niet. Zelfs de meest vuile truckjes werden uit de spreekwoordelijk doos gehaald, maar gelukkig had Good Luck het juiste antwoord. Bij een tussenstand van 4-8 verving Arno Doornhein de met een bijzondere kramp kampende Nico Overduin. Doornhein gaf direct een assist aan Marcel Kievit en scoorde even later zelf de 4-10. In de verdediging zorgde de personele wisseling echter voor wat miscommunicatie en hiervan profiteerde DSO weer en kwam terug tot 8-11. Het leek er even op of deze confrontatie toch nog spannend zou worden. Met nog enkele minuten op de klok kon Jan-Willem de Vos een goede aanval afronden en de wedstrijd definitief op slot doen. Good Luck stijgt hiermee naar de begeerde tweede plaats op de ranglijst. Met nog twee wedstrijden te gaan wil men deze graag behouden en met geen andere ploeg delen. Good Luck 2 kon helaas niet voorkomen dat DSO 2 het kampioenschap binnen haalde. Zij verloren in een spannende wedstrijd met 15-12.

Doelpuntenmakers: Liesbeth Los (3), Marcel Kievit (3), Samantha Krijgsman (2), Heidi Kamerling (1), Arno Doornhein (1), Arjan Zondervan (1), Jan-Willem de Vos (1)