Wedstrijden > Good Luck 1 - Reeuwijk 1

Datum: 26 april 2003

Good Luck overklast Reeuwijk

Middelharnis. Zaterdag 26 april stond voor de korfbalploeg van Good Luck een redelijk belangrijke wedstrijd op het programma. De ploeg strijd niet echt meer mee voor het kampioenschap, maar de mogelijkheden zijn er nog wel. Tevens loopt het de laatste weken enigszins stroef en was het geluk niet aan de zijde van de Good Luckers. Hekkensluiter Reeuwijk was de bezoekende ploeg op de regenachtige dag in Middelharnis.

Good Luck begon de wedstrijd scherp en geconcentreerd, maar het miste wel vele kansen. Echter bleef het spel verzorgt. Halverwege de eerste helft keek Reeuwijk al tegen een 5 - 0 achterstand aan. De verdediging van Good Luck gaf vrijwel geen kans weg en voerde de druk nog enigszins op. Net voor rust schoot Nico Overduin met een fraai afstandschot zijn ploeg naar een 9 - 0 voorsprong.

De wedstrijd was vrijwel gespeeld en Good Luck speelde ontspannen. Waarschijnlijk iets te ontspannen, want Reeuwijk kon na 5 minuten in de tweede helft haar eerste doelpunt maken. Het ijs leek gebroken en de Reeuwijkers strafte de ongeconcentreerdheid van Good Luck af. Vervolgens was het Good Luck dat even gas bij gaf, zodat het verschil van 10 punten werd bereikt, 13 - 3. Het was tijd voor de toekomst. Jeugdige spelers konden een kwartier laten zien wat ze waard waren. Gijsbert Gille, Arno Doornhein en Britt Abbas kwamen het veld in voor respectievelijk Jan-Willem de Vos, Nico Overduin en Samantha Krijgsman.

De ploeg beseft ook dat de wissels van belangrijke waarde zijn en moedigt het invallen van de reserves dan ook altijd aan. Dit bleek ook, want ze draaiden zonder enige moeite mee en hielpen de score nog wat uitlopen. Het scorebord stond bij het laatste fluitsignaal op 17 - 6.

Geen spannende wedstrijd voor het publiek van Good Luck, maar het is ook wel eens leuk om zo te winnen, aldus coach Van Hooydonk, die deze overwinning en de ontspannen sfeer in het team goed kon gebruiken. Een leuk bijkomend punt is dat iedere basisspeler in deze wedstrijd heeft gescoord. Reeuwijk had geen schijn van kans en is vandaag echt overklast door Good Luck.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (4), Arjan Zondervan (3), Samantha Krijgsman (2), Liesbeth Los (2), Nico Overduin (2), Jan-Willem de Vos (2), Heidi Kamerling (1) en Marielle de Looze (1).