Wedstrijden > Good Luck 2 - Sagitta 3

Datum: 13 november 2004

Good Luck 2 start met een gelijkspel

‘De eerste helft van het veldseizoen hebben we gebruikt om aan elkaar te wennen, in de zaal liggen de doelstellingen hoger’, zo klonken de woorden van coach Wilko Kattestaart in zijn bespreking voor aanvang van de eerste competitiewedstrijd in de zaal tegen Sagitta 3. Na een wisselvallig veldseizoen gaat Good Luck 2 de zaal weer in. De voorbereiding is voor Good Luck 2 redelijk verlopen. Weliswaar werd er twee maal verloren, maar het spel was acceptabel. Dit gaf dan ook vertrouwen om de wedstrijd tegen Sagitta tot een goed einde te brengen. Op de bank begonnen Kim Noteboom en Gijsbert Gille.

Ook in deze wedstrijd kende Good Luck een goede start. Al direct in de eerste aanval werd via een schot van Arie Jan Hartensveld de leiding genomen. Sagitta scoorde snel tegen en de ploegen gingen gelijk op tot 2 - 2. Op dat moment leek Good Luck een gaatje te gaan slaan. Via doelpunten van Thea Melaard en Leonie Noteboom werd het 4 - 2. Er waren kansen genoeg om deze score nog verder uit te breiden, maar die werden gemist. Sagitta kon middels twee schoten weer op gelijke hoogte komen en ging de rust zelfs in met een 5 - 6 voorsprong.

Een slap begin van de tweede helft bezorgde Good Luck direct twee tegentreffers. Er stond ineens de stand van 5 tegen 8 op het scorebord en daar werd wel even van geschrokken. Gelukkig zakte Good Luck niet in en via een doelpunt van Leonie Noteboom en een strafworp van Ingmar Adam kwam men weer in het spoor van Sagitta. Jammer genoeg bleef die ploeg ook scoren en drie minuten voor tijd was de tussenstand 9 - 10. De gelijkmaker hing in de lucht, want de bal was voornamelijk in bezit van Good Luck, maar de schoten vielen steeds net niet in de mand. Een halve minuut voor tijd was het dan toch Good Luck dat middels een schot van Myrna van Brussel op gelijke hoogte kwam. Terecht, kon geconcludeerd worden.

Hoewel er gezien de gehele wedstrijd ook gewonnen had kunnen worden, was men tevreden met deze uitslag. Good Luck stond immers de gehele tweede helft op achterstand. Bij Sagitta was men nogal teleurgesteld, maar die ploeg had eigenlijk ook geen recht op de overwinning. Volgende week speelt Good Luck 2 uit bij KCC 6 in Capelle aan den IJssel.

Doelpunten Good Luck: Leonie Noteboom (3), Thea Melaard (2), Lindsay Abbas (1), Myrna van Brussel (1), Arie Jan Hartensveld (1), Ingmar Adam (1) en Arno Doornhein (1).