Wedstrijden > Stormvogels 1 - Good Luck 1

Datum: 29 maart 2003

Good Luck pakt 2 punten

De korfballers van Good Luck verruilden de sporthallen weer voor het vervolg van het veldseizoen op de soms hobbelige grasmatten. Deze overgang ging niet gepaard zonder de nodige ongemakken, want enkele spelers liepen in de trainingen en oefenwedstrijden kleine blessures op. In de eerste wedstrijd van de 2de helft van de veldcompetitie moest Good Luck een uitwedstrijd spelen tegen het laag geklasseerde Stormvogels. Toch was Good Luck vooraf niet zeker van een goed resultaat, want de naam Stormvogels verwijst naar de harde wind die het korfballen in Westkapelle zeer lastig maakt. In de basis van Good Luck stond de jonge Arno Doornhein, die de geschorste Marcel Kievit moest vervangen. De beginfase was een gelijk opgaande strijd en tot 4-4 kon geen van beide ploegen een gaatje slaan. Na zo’n kwartier gespeeld begonnen de combinaties bij Good Luck te lopen en vielen de doelpunten snel achter elkaar. Ook de geblesseerde spelers Samantha Krijgsman, Mariëlle de Looze en Arjan Zondervan verbeten de pijn en scoorden er op los. Stormvogels probeerde aan te klampen, maar kon het niveau niet aan. Tot het rustsignaal had de ploeg uit Middelharnis de touwtjes stevig in handen en bouwde de voorsprong uit tot 6-12. In de rust werd gewaarschuwd voor de vechtlust van Stormvogels, die al vaker van grote achterstand terug zijn gekomen. De aanval van Good Luck liep in de tweede helft veel minder goed, maar door goed verdedigend werk van vooral de dames Liesbeth Los en Heidi Kamerling kon Stormvogels onmogelijk dichterbij komen. In tegenstelling tot de eerste helft was het spel niet echt boeiend en vielen er aan beide kanten bijna geen doelpunen. Kort voor tijd gaf trainer Van Hooijdonk nog speeltijd aan Myrna van Brussel en Gijsbert Gille, zij vervingen respectievelijk Samantha Krijgsman en Arno Doornhein. Good Luck kwam niet meer in gevaar en speelde de wedstrijd uit en na het laatste fluitsignaal werd de eindstand vastgesteld op 9-14. Een belangrijke zege voor Good Luck waardoor men in de veldcompetitie zicht blijft houden op de bovenste plaatsen.

Doelpuntenmakers: Samantha Krijgsman (3), Nico Overduin (3), Arjan Zondervan (3), Jan-Willem de Vos (3), Liesbeth Los (1), Mariëlle de Looze (1)