Wedstrijden > Good Luck C1 - Albatros C5

Datum: 28 oktober 2006

Good Luck C1 behaalt overtuigend kampioenschap op het veld

Zaterdag 28 oktober speelde Good Luck C1 de inhaalwedstrijd tegen Albatros C5. Alle andere ploegen van Good Luck zijn al bezig met de voorbereiding op het zaalseizoen maar de aspirantenploeg trainde afgelopen donderdagavond nog buiten als voorbereiding op de kampioenswedstrijd.

Enigszins gespannen begon de ploeg voor de wedstrijd aan de gezamenlijke warming-up. Ondanks dat alleen deze wedstrijd op het programma stond deze zaterdagochtend stroomde het thuispubliek in groten getale toe.

Direct na het influiten van de wedstrijd nam de thuisploeg het heft in handen en binnen luttele minuten werd de voorsprong genomen. Dat met deze openingsscore de zenuwen overwonnen waren bleek direct hierna. Mooie combinaties en doelrijke kansen volgden elkaar in een hoog tempo op, het was alleen door een beetje pech dat er niet meteen een monsterscore op het scorebord kwam te staan.

De ploeg uit Zwijndrecht kwam er niet aan te pas en had duidelijk moeite met de constante pressie die bij balverlies door de thuisploeg gespeeld werd. Dat de jonge selectiespelers veel op één tegen één duels en fel uitverdedigen trainen zorgde ervoor dat de gasten nagenoeg niet aan de bal kwamen.

Vlak voor rust wist de Zwijndrechtse formatie alleen iets terug te doen via een goed gemikt afstandsschot. De rust werd dan ook bereikt met een 6-1 tussenstand.

Het verhaal van de 2de helft kan kort samengevat worden. De Good Luckers probeerden nog wel de score uit te breiden maar hadden wederom pech met de afronding. Het enige doelpunt uit de 2de helft werd vanuit verdedigde positie gemaakt en werd dan ook (terecht) niet geteld. Eindstand 6 - 1. Het feest kon beginnen.

In de kantine stond de taart al gereed en alle spelers kregen van de trotse trainers/coaches Petra & Peter een herinnering aan het veldseizoen overhandigd.

Na het opruimen van het veld vertrokken de spelers naar huize v/d Valk waar hen nog een feestmaal wachtte en waar waarschijnlijk tot laat gefeest werd.