Wedstrijden > Good Luck 1 - Movado 1

Datum: 25 november 2006

Ongelukkig Good Luck krijgt te weinig

Ja, wat moet je schrijven over zo'n wedstrijd. Scherp beginnen en de tegenstander constant onder druk zetten, was de opdracht waarmee Good Luck de wedstrijd begon. Binnen 20 seconden maakte Arno van afstand 1 - 0 en in de daarop volgende aanval was het Petra, die via een goed uitgespeelde doorloper 2 - 0 maakte. Scherp beginnen was de opdracht, die werd ook uitgevoerd. Binnen 7 minuten stond er via Nico (4), Arno (5) en Jan-Willem (7) een stand van 5 - 3 op het scorebord. Movado liet zich niet onbetuigd en scoorde twee keer: 5 - 5 na 9 minuten aantrekkelijk korfbal.

Vanaf dat moment was het een goede, spannende, en gelijk opgaande wedstrijd, waarin bij tijd en wijle mooie acties doeltreffend afgerond werden. Thea (10) zorgde via een vrije bal weer voor de voorsprong: 6 - 5. Movado maakte 6 - 6 Arno in de 14e minuut van afstand 7 - 6. Een goed uitgespeelde actie van Nico en Jan-Willem (20e minuut) betekende 8 - 7. Via twee doelpunten de eerste voorsprong van Movado (8 - 9) maar via een kort balletje van Jeroen was het in de 25e minuut weer 9 - 9. Via Arno (28) en Nico (29) werd een ruststand van 11 - 12 bereikt.

Vooral de eerste aanval van Movado onderscheppen en direct zelf scoren, zo startte de tweede helft. Via Jan-Willem (strafworp) en Petra van afstand toverde Good Luck weer een voorsprong uit de hoge hoed: 13 - 12. De tweede helft was een kopie van de eerste: aantrekkelijk korfbal en veel doelpunten. Tot aan de 12e minuut, waarin de scheidsrechter een glaszuiver doelpunt van Marjon afkeurde en de wedstrijd ineens een andere wending kreeg. Movado profiteerde dankbaar van het slippertje van de scheidsrechter: 14 - 16. Jan Willem (13e minuut) vanaf de strafworpstip 15 - 16. Geen aansluitingstreffer van Petra (afgekeurde doorloper) maar wel 2 doelpunten van Movado: 15 - 18. Arno maakte 16 - 18, maar een dubieuze snijbal die wel door mocht gaan was het verschil weer 3. Vanaf de 10e minuut werd er over en weer gescoord: Arno 17 - 21 , Nico 18 - 22, Marjon 19 - 22. Via twee maal Jan-Willem en Arno floot de scheidsrechter voor het einde bij 22 - 26.

Ondanks het verlies wil ik de ploeg toch een compliment geven voor de manier waarop ze Movado bestreden hebben. Ook weet ik bijna zeker dat het publiek een leuke, doelpuntrijke wedstrijd heeft gezien, waarin Good Luck uiteindelijk naar mijn mening te weinig kreeg. Een puntendeling was volgens mij de goede uitslag geweest in dit duel. Toch geeft de manier waarop Good Luck speelde hoop voor goede resultaten.

Doelpuntenmakers: Thea 1 - Petra 2 - Marjon 1 - Jeroen 1 - Nico 3 - Jan-Willem 7 - Arno 7