Wedstrijden > Good Luck 1 - Ten Donck 1

Datum: 6 januari 2007

Good Luck 1 sluit 2006 goed af en heeft goede start in 2007

Nadat we op 30 december de inhaalwedstrijd tegen RKC gelijk speelden, was het op 6 januari de beurt van Good Luck 1 om Ten Donck/Kom Keukens in Middelharnis te ontvangen. Met de E2 en E3 als ploegen van de maand op de banken begon de wedstrijd tegen Ten Donck uit Ridderkerk.

Tot de 5e minuut ging de wedstrijd gelijk op (2 - 2), maar daarna scoorde de tegenstander 3 keer op rij en het gaatje van 2 doelpunten was geslagen. Dat bleef zo tot de rust: 8 - 10. Geen goede eerste helft van Good Luck, daar waren we het in de kleedkamer over eens. Eigenlijk een beetje zoals in de wedstrijd tegen RKC, toen was de ruststand 7 - 11. Een goede tweede helft resulteerde toen in 16 - 16, dus moest het nu ook maar in de tweede helft gebeuren.

En wat voor een tweede helft! Als coach moet je proberen spelers en speelsters te prikkelen, maar dat het zo zou uitpakken had ik zelf eerlijk gezegd niet verwacht. Binnen 1 minuut trok Ingmar de stand met 2 afstandschoten gelijk (10 - 10) en Good Luck ging door. Via Samantha, Marjon, Thea, Ingmar en 2 keer Arno stond er na 21 minuten een voorsprong van 16 - 10 op het scorebord. Dat TD/Kom Keukens geen rekening had gehouden met een ontketend Good Luck, bleek wel uit het zeer agressieve spel waarmee deze Ridderkerkse ploeg probeerde om de scoringsmachine van Good Luck te stoppen. Het lukte de ploeg pas na 22 minuten in de tweede helft om voor de eerste maal te scoren. Ze zouden er nog 3 bij maken zodat hun totaal op 14 kwam. Via Myrna, Ingmar en Marco met een mooie en verdiende doorloper stond er uiteindelijk 19 - 14 als eindstand op het scorebord in de Staver.

Na een voor mij toch wel begrijpelijke reactie van Jan-Willem kreeg hij een rode kaart voorgehouden. Hij werd heel goed vervangen door Arnold. Ook een dame van de tegenpartij kreeg rood. Maar de aanstichter zelf, die op een redelijk onbeschofte manier probeerde om Samantha uit de wedstrijd te knallen, speelde het onschuldige lammetje en kwam er vanaf met een strafworp tegen. Invallers en reservespelers bedankt voor jullie inzet!

Doelpuntenmakers: Myrna 2 - Thea 3 - Samantha 2 - Marjon 1 - Marco 1 - Arno 5 - Ingmar 5