Wedstrijden > Oranje Zwart 2 - Good Luck 2

Datum: 21 april 2007

Good Luck 2: Een unicum!

Good Luck 2 moest afgelopen zaterdag een wedstrijd spelen tegen Oranje Zwart 2. De eerste wedstrijd na de zomervakantie hadden we ook tegen deze ploeg gespeeld en jammerlijk verloren... Uiteraard vonden wij dit helemaal niet leuk, dus we hadden nog wel een appeltje met deze ploeg te schillen!! Na afloop van de wedstrijd bleek het een potje te zijn waar wel eens een stukje over geschreven kon worden, maar ja... Hoe begin je? Na het nodige verzinwerk zette ik van de week mijn internet aan en keek voor de verandering eens op tuugie.nl. Daar is van alles te zien, waaronder één van de foto's uit de vele foto albums. Nu viel mijn oog op de volgende foto: http://www.tuugie.nl/foto.php?id=4945 (als u deze tekst intikt in uw adresbalk, wordt u meteen doorgestuurd naar de betreffende foto) Na het zien van deze foto wist ik meteen de titel van dit stukje!

Jaja, beste mensen! Zaterdag 21 april was een unicum voor Good Luck 2! Geen unicum zoals op de foto, want jmndd dat spul niet te zuupe was, maar dit unicum 'smaakte' veel beter! De heren scoorden deze wedstrijd zomaar eens het overgrote deel van de doelpunten!!

Maar nu tot de orde van de wedstrijd. Wij hadden dus nog iets recht te zetten wat betreft de eerste wedstrijd tegen Oranje Zwart. Iedereen liep al 2 weken met dat idee in zijn hoofd en ook onze coach dacht er zo over. Van tevoren hield hij een 'donderspeech' met: ze hebben nog wat tegoed van ons, ze kunnen niet korfballen, we zijn veel beter, als we van hen winnen kunnen ze ons nooit meer inhalen en ik wil gewoon winnen van ze!! Alsof hij onze gedachten las! Meteen vertelde hij ook wat het strijdplan was. Het zou namelijk als volgt moeten: We gaan er lekker fel tegenaan en zorgen ervoor dat we 2-0 of 3-0 voorkomen. Alle moed die ze nog hebben zinkt dan meteen in hun schoenen!

Direct na het beginsignaal hakten we er vol in en uit de eerste aanval kwam niets meer dan balverlies voor Oranje Zwart. Onze aanval wist de nodige kansen te creëren, maar kon niet meteen scoren. Zo ging het spel over en weer; korte aanvallen van OZ en lange aanvallen van Good Luck. Uiteindelijk wist Leonie uit een vrije bal de 0-1 te scoren, waarna Arnold de 0-2 op het scorebord zette. Ingmar wist de bal na een onderschepping binnen te houden en zo kon Marco doorbreken voor de 0-3, gevolgd door de 0-4. Het ging gewoon beter dan we van tevoren hadden verwacht, maar we waren nog niet tevreden. Arnold nam een doorloopbal voor de 0-5 en toen pas was het tijd voor Oranje Zwart om te scoren. Voor rust kon Ingmar nog scoren na een goede actie van Marco en kregen we nog een doelpuntje tegen. Ruststand: 2-6.

In de rust werden we erop gewezen dat we ons diep moesten schamen als we hiervan zouden verliezen. Daar waren we het allemaal roerend mee eens, dus besloten we om de mouwen op te stropen en het karwei direct na rust af te maken. Na rust mocht Arnold de 2-7 op zijn naam zetten, waarna het noodlot toesloeg. Althans voor Oranje Zwart. Een dame en een heer kwamen in botsing met elkaar en meteen was het voor de dame duidelijk dat zij niet verder zou spelen. Iedereen verwachtte dat er een andere dame in zou komen, zeker omdat het eerste meteen na onze wedstrijd moest spelen. Tot ieders verbazing gebeurde dit niet! Wat een tuugie!! Ze hadden dames genoeg langs de kant, maar ze mochten er niet in! OZ 2 moest de laatste 25 minuten uitspelen met in 1 vak slechts 3 mensen. Nicole speelde verder zonder tegenstander en Hans, Arnold en Leonie probeerden het volgende doelpunt erin te prikken. Dat duurde echter knap lang, dus Adwin liet Gijsbert invallen. Dat dit een goede wissel was, bleek wel, want bij het tweede balcontact van Gijs scoorde hij de 2-8 al.

Uit het niets werd de bal na de volgende onderschepping diep gespeeld naar Samantha. Marco begreep de hint en sprintte erachteraan. Hop! Een doorloopballetje en 2-9! Krieger ging haest uut z'n dek! Hij zat luidkeels te verkondigen dat de heren de meeste doelpunten hadden gemaakt. Dat was tegen het zere been van Sammy. Getergd tot op het bot ging ze direct op zoek naar haar doelpuntje en dat kwam er na een handigheidje onder de paal. Meteen kreeg Adwin te horen dat ze dat natuurlijk niet op zich kon laten zitten! In het vervolg van de wedstrijd scoorden zowel Oranje Zwart en Good Luck ,via Gijs en Marco, nog 2x.

Na 70 minuten blies de goed leidende scheidsrechter af bij een eindstand van 4-12! Een unicum! Zo'n overwinning en dan de meeste doelpunten afkomstig van de heren! Daar drinken we er eentje (of twee) op!