Wedstrijden > Good Luck 2 - NIO 3

Datum: 19 mei 2007

Good Luck 2 eindigt seizoen sterk met overwinning!

Toen ik aan het begin van het seizoen de doelstellingen bekend maakte werden deze door de spelers toch enigszins met verbazing aangehoord. De laatste 2 seizoenen werden stijf onderaan afgesloten zonder enig uitzicht op aansluiting met de middenmoot en nu wilde de nieuwe coach bij de eerste drie eindigen!

Dat deze doelstelling lastig te halen zou worden werd al gauw duidelijk, de eerste helft veld werd in de onderste regionen afgesloten. Toch was er optimisme, vlak voor het ingaan van de zaalcompetitie werd gewonnen van Stormvogels en waren de eerste punten een feit. Duidelijk was wel dat langzaam maar zeker het spel en de teamgeest steeds beter werden. Er werd strijd geleverd en de wil om te winnen was elke wedstrijd aanwezig.

De zaalcompetitie werd gestart tegen de latere nummers 1 en 2 en ook dit waren wedstrijden die goed werden gespeeld. Toch werd verloren en stonden we na een aantal zaalwedstrijden ook onderaan. Maar zoals gezegd de teamgeest werd sterker er werd wekelijks gevochten voor de punten en we kwamen dan ook steeds dichterbij. Een aantal wedstrijden werden ongelukkig verloren met 1 of 2 doelpunten verschil maar zeker waren er ook overwinningen. Aan het eind van de zaalcompetitie was duidelijk dat we ons op eigen kracht veilig hadden gespeeld. Net niet de doelstelling gehaald maar met een beetje meer geluk had het zeker gekund.

De tweede helft veld begonnen we de inhaalwedstrijd tegen Nio. Met de 15-9 nederlaag vonden we dat we zeker te weinig hadden gekregen. Verloren doordat we niet slim genoeg waren en het met name in deze wedstrijd van 1 of 2 spelers moest komen en dat is voor ons te weinig. Hard werken met het hele team was ons devies. Dat zouden we dus thuis nog wel even rechtzetten.

Na deze mislukte opening van de 2e helft werd gelijk gespeeld tegen DSO, gewonnen van DVS en Oranje Zwart en verloren van de 2 koplopers Togo en Korbatjo. Maar ook deze 2 wedstrijden hebben we goed gespeeld. Werd er in de 1e wedstrijd nog met grote cijfers van deze ploegen verloren nu was de schade tegen Togo maar 3 doelpunten en tegen kampioen Korbatje slechts 4 doelpunten.

Dan de laatste wedstrijd van dit seizoen..... Na de slechte partij tegen Nio, goed voor de 3e plaats op de ranglijst, waren we gebrand om te winnen en wilden we laten zien dat we in de middenmoot thuis horen.

We begonnen in onze inmiddels vertrouwde opstelling waarbij Samantha deze keer aan de kant begon. Van onze ambities was in de eerste minuten niets te merken want Nio begon scherp en wij verprutsten de eerste ballen heel simpel. Het was dan ook al snel 0-1. en we moesten aan de bak. Al gauw ging het beter lopen met lange aanvallen en geduldig wachtend op de kansen werd gelijk gemaakt. Er ontstond een goede wedstrijd die gelijk opging en beide vakken draaiden goed. Zo stond er een verdiende 6-5 voorsprong op het bord toen de scheids het rustsignaal gaf.

Na de aanwijzingen van de coach gingen we er veel vol in... toch scoorde Nio het eerste doelpunt en was het weer gelijk. Beide partijen misten wat kansen maar het was zeker Good Luck wat het betere van het spel had. Rustig spelend geduldig wachtend op de goede kansen. En die kwamen er... De voorsprong werd 2 doelpunten en vervolgens 4. Het was gedaan.... Zo'n tien minuten voor het einde stond er 13-9 op het bord en was de tegenstander gebroken. Uiteindelijk stond er een zeer verdiende 15-10 op het score bord!

Complimenten voor de ploeg die de laatste thuiswedstrijd tot het gaatje ging om de punten te halen en om te laten zien dat we degelijk goed kunnen korfballen. Dat er niet veel meer op het spel stond dan de eer... was niet te merken. Een teamprestatie waar we trots op mogen zijn! De ploeg werd deze wedstrijd door zichzelf op sleeptouw genomen en iedereen speelde meer dan goed. Wie precies de doelpunten gemaakt heeft weet ik niet meer al hebben we wel gezien dat Nicole, Leonie en Arnold meerdere keren het gat gevonden hebben.

Net niet was de strekking van het stukje van aanvoerder Ingmar eerder dit seizoen. Dat is het eigenlijk aan het eind van het seizoen nog steeds ....net niet de 3e plek maar we hebben er recht op!

Voor volgend seizoen blijven de doelstellingen dus hetzelfde en zullen we laten zien dat de aansluiting met de bovensten na een aantal slechte jaren weer helemaal terug is!

Good Luck 2 bedankt voor een goed seizoen en we gaan zeker door!