Wedstrijden > ODI A1 - Good Luck A

Datum: 9 juni 2007

Good Luck A kampioen

Zaterdag 9 juni jl. stond voor de A's van Good Luck de laatste wedstrijd van dit seizoen op het programma. Om 11.15 uur moest er gespeeld worden bij ODI in Schiedam. Bij winst zou men voor de tweede keer dit seizoen het kampioenschap kunnen behalen.

Om 9.15 uur was het vertrek vanaf de kantine. De voorbereiding was geweldig. Samantha was de shirtjes al vergeten, om kwart over 9 stonden er nog maar 4 spelers, Leonard kon helaas niet mee en tot slot belde Roland om half tien dat hij nog in bed lag en nog maar net wakker was. Jikke was ondertussen al met Samantha de shirtjes bij haar thuis gaan halen. Met Roland afgesproken dat we hem thuis op zouden komen halen zodat wij niet langer hoefden te wachten en hij zich niet helemaal rot hoefde te fietsen om naar de korfbal te komen. Dus allemaal snel in de auto en op naar Sommelsdijk om Roland op te halen. Toen we weg wilden rijden zag Manon opeens de shirtjestas nog naast het fietsenrek staat. Pffffffffffff net op tijd anders waren ze voor de tweede keer die dag vergeten. Eindelijk konden we Roland ophalen en vertrekken richting Schiedam. Daar aangekomen moest er door de meesten (vooral de heren) nog een ontbijtje worden genuttigd voordat er kon worden omgekleed (maar goed dat we altijd op tijd vertrekken).

Nadat iedereen was omgekleed kon er aan de warming-up worden begonnen. Tijdens de wedstrijdbespreking werd de spelers en speelsters op het hard gedrukt om toch vanaf de 1e minuut volle bak te gaan en om te proberen de tegenstander gelijk op een achterstand te zetten zodat deze vanaf het begin achter de feiten aan kon gaan lopen. Meestal is dit nog wel eens anders omdat wij al vrij vroeg in de wedstrijd op achterstand worden gezet.

Na een goede warming-up konden we uiteindelijk aan de wedstrijd beginnen. Gelukkig was iedereen goed wakker en binnen 3 minuten stonden we door doelpunten van Thomas, Samantha en Clarinda met 3-0 voor. De kansen werden in tegenstelling tot eerdere wedstrijden gelijk benut. Vanaf de 3-0 konden we lekker ontspannen korfballen en de tegenstander kwam er eigenlijk niet aan te pas. ODI werd goed onder druk gezet wat heel veel balverlies van hun kant opleverde. Door doelpunten van Thomas (3x), Samantha en de voor de geblesseerde Yvette ingevallen Manon konden we met een comfortabele 6-2 stand de rust in.

Na rust was het eigenlijk lekker spelen. Met soms heel goede aanvallen werd de tegenstander met vlagen weg gespeeld. Dit resulteerde uiteindelijk door doelpunten van Samantha, Clarinda (2x), Roland, Thomas en Jelmer in een eindstand van 4-11. Na het behaalde kampioenschap in de zaal nu dus ook het kampioenschap op het veld. Een heel goed resultaat. Mede omdat de tegenstanders deze keer beter waren dan de tegenstanders in de zaal.

Volgend seizoen zal de ploeg het een stuk moeilijker gaan krijgen omdat men dan waarschijnlijk in de 3e klasse gaat uitkomen. Een klasse waar ze hopelijk veel zullen leren zodat ze straks moeiteloos door kunnen stromen naar de senioren.