Wedstrijden > Nieuwerkerk 6 - Good Luck 2

Datum: 26 september 2007
Tekst: Ingmar Adam

Eerste punten voor Good Luck 2

Op woensdagavond 26 september vertrok Good Luck 2, na veel geklaag over weer een doordeweekse wedstrijd, op volle oorlogssterkte naar Nieuwerkerk. Daar zou de wedstrijd van 15 september ingehaald worden.

Vooraf had Good Luck er weinig mee op om weer een extra avond van huis te zijn en in de auto was het lekker warm, dus het viel niet mee om wakker te blijven. Daar kwam bij dat Nieuwerkerk 6 de eerste 2 wedstrijden al gewonnen had. Als je dit allemaal bij elkaar optelt, is het geen ideale voorbereiding om punten te gaan pakken. Na het beginsignaal van de scheidsrechter viel hier echter weinig van te merken, want de eerste doelpoging van Good Luck was meteen raak. Zo scoorden we heel makkelijk nog 3 keer en stonden we in 'no time' met 0 - 4 voor. Op dat moment beseften we dat het eigenlijk allemaal wel erg gemakkelijk ging en vreemd genoeg heeft dat meestal een tegengesteld effect. Nieuwerkerk scoorde dan ook 2x vrij snel achter elkaar en verkleinde de achterstand tot 2 - 4. Voor rust konden we, ondanks een aantal gemiste kansen, de voorsprong toch nog iets vergroten en gingen we, met 4-7 op het scorebord, rusten.

In de rust zei coach Krieger: "We moeten meteen na de rust die bal erin gooien en proberen om de voorsprong uit te bouwen, want als we ze zo makkelijk mee laten scoren, blijven ze erin geloven. We moeten ze breken! Ze willen niet winnen... Enz." Deze woorden waren niet tegen dovemans oren gezegd, want direct na rust werd er gescoord en stonden we 4 doelpunten voor. Het leek erop dat we op deze manier de punten binnen zouden gaan halen. Nieuwerkerk dacht daar echter anders over en gooide er een schepje bovenop. Ze kwamen terug tot een 7-9 tussenstand. We moesten nu scoren, want anders kon het wel eens over zijn met de voorsprong. Met een aantal 'verse' krachten in het veld werd de voorsprong weer uitgebreid en via een 11 - 16 tussenstand eindigde de wedstrijd in een 13 - 16 overwinning voor Good Luck 2. De eerste punten zijn binnen!

"Als we zo blijven spelen, doen we gewoon mee!" waren de blije woorden van coach Krieger achteraf.