Wedstrijden > Movado F3 - Good Luck F

Datum: 6 oktober 2007
Tekst: Irene van Peperstraten

Movado F3 - Good Luck F

Zaterdag 6 oktober moesten de F-jes al heel vroeg hun bed uit, om kwart over acht zouden we verzamelen. We vertrokken wat later en gingen op weg naar Dordrecht. Daar aangekomen hebben we meerdere rondjes gereden, waarbij de tom-tom aangaf dat we onze bestemming hadden bereikt, maar al wat we zagen was een woonwijk, een bouwplaats en smalle straatjes, maar geen korfbalveld... Toen kwamen we bij een groot ijzeren hek, waarachter we de velden zagen liggen, maar nu nog de vraag hoe we daar kwamen.. Uiteindelijk stonden we dus wat te laat op het veld, maar goed, dat kan wel eens gebeuren.

We begonnen de wedstrijd met Thomas, Tygo, Jara en Annelijn. En eigenlijk begonnen we gelijk heel goed, we hadden nog geen vijf minuten gespeeld toen Tygo scoorde, jippie 0-1.... Toen kreeg Thomas helaas een bal op zijn vinger, en dat deed echt wel heel zeer.. Gelukkig was Milou mee gekomen en kon zij dus Thomas vervangen. Voor Milou was het haar eerste wedstrijd, maar het was te zien dat ze al heel vaak bij haar grote zus aan de kant had staan kijken, want ze deed het heel goed..

We gingen strafworpen nemen, daar was de tegenstander toch wel iets beter in (aan het eind van de tweede ronde strafworpen was de stand 16-8 voor Movado). Dus daar gaan we gewoon nog wat meer op oefenen..

In het tweede deel van de wedstrijd scoorde Jara een hele mooie bal, dus stonden we 0-2 voor.. Thomas kon ook weer mee doen, gelukkig deed zijn vinger niet zo'n zeer meer. Voor hem en Milou werd het door de tegenpartij nog wel een beetje extra moeilijk gemaakt, want hun tegenspelers werden regelmatig gewisseld.. Dus ja, dan is het niet altijd makkelijk om bij je jongetje/meisje te blijven.

We hadden een hele korte pauze, om de verloren tijd aan het begin van de wedstrijd weer in te halen. En in de tweede helft zijn we gewoon goed blijven spelen, we waren veel in de buurt van de korf van de tegenpartij te vinden, en Jara heeft nog meerdere kansen gehad, veelal goed aangespeeld door Tygo of Annelijn, sommige mis, sommige verdedigd, helaas zonder dat er nog punten gemaakt werden... Nu ja, er werd nog wel een punt gemaakt, door de tegenpartij werd het vlak voor dat we de tweede keer strafworpen gingen nemen 1-2.

Al met al hebben we gewoon heel goed gespeeld, het overspelen ging ook heel veel beter, waardoor we veel vaker in de buurt van de korf van de tegenstander kwamen. En ook het verdedigen gaat nu al beter, de tegenpartij heeft bijna geen kansen gehad om te scoren.. Met een extra complimentje voor Annelijn, die niet alleen haar eigen tegenspeelster verdedigde, maar als het zo uit kwam, ook nog even een vrijstaande tegenspeelster overnam en daarna weer snel terug keerde naar haar eigen meisje, goed gezien hoor!!

Nog 1 wedstrijd te gaan op het veld... Tot volgende week.