Wedstrijden > Spirit 2 - Good Luck 2

Tekst: Adwin Krijger
Foto('s): Leonie Noteboom

Good Luck 2 meldt zich in strijd om titel

Na vierde winstpartij op rij doet Good Luck 2 aardig mee... Ja, u leest het goed... Vier keer winst op rij en Good Luck 2 meldt zich in de strijd om de titel. Het is een beetje vertekend dat wel maar toch... In de poule staat het 2e op de gedeelde tweede plaats op slechts 2 punten van de koploper. Spannend dus! Zeker omdat de tweede plaats in de poule gedeeld wordt met vier ploegen.

Afgelopen zaterdag won het 2e op een zonovergoten veld met overmacht van Spirit 2 (6-14). Binnen vijf minuten was de wedstrijd beslist! Na exact vijf minuten stond er een 0-6 voorsprong op het bord en waren de punten binnen. Logischerwijs verslapte het enigszins, met name doordat we gewoon veel beter waren dan de tegenstanders uit Vlaardingen.

Zo stond er bij de rust een comfortabele 1-8 voorsprong op het bord. Na rust kwam de tegenstander eindelijk wat beter in de wedstrijd en scoorde het een aantal malen (3-9). Het tempo was te laag en de scherpte was zoek. Het tempo weer wat opgevoerd en kwamen er weer kansen. Zo werd er in de saaie tweede helft toch nog 6x gescoord en werd de eindstand bepaalt op 6-14.

Een mooi resultaat! Dat zeker... We staan dan nu wel gedeeld tweede maar in een poule waar de bovenste vijf ploegen van elkaar winnen kun je dus ook zo weer vijfde staan. Toch is het lang geleden dat Good Luck 2 zich al voor de zaalcompetitie veilig heeft gespeeld. De voorsprong op de rode lantaarn drager bedraagt nu 8 punten.

Aanstaande zaterdag zal blijken of we echt gaan meedoen in de strijd om het kampioenschap dan staan namelijk de thuiswedstrijd tegen concurent RWA op het programma.

Zo rond 15.30 uur zullen we weten waar we staan... Stel je voor!!??