Wedstrijden > Good Luck 2 - RWA 4

Datum: 20 oktober 2007
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 verstevigt positie in top klassement

Zaterdag 20 oktober stond de belangrijke wedstrijd Good Luck 2 - RWA 4 op het programma. Beide ploegen stonden exact gelijk, precies hetzelfde doelsaldo zowel voor als tegen en dezelfde plaats op de ranglijst... gedeeld 2e. Een belangrijke pot dus... Winst betekent versteviging van de positie en een concurrent minder. Verlies betekent uitschakeling in de race om de titel en een vijfde plaats op de ranglijst... zo dicht staat het bij elkaar. Het vertrouwen was groot omdat wij de laatste 2 wedstrijden gewonnen hebben met gemiddeld 10 doelpunten per wedstrijd en RWA de laatste 2 wedstrijden verloren hebben met gemiddeld 7 doelpunten. Het zou dus moeten kunnen!

Het 2e begon de wedstrijd zonder Marco Kransse die op vakantie was en zonder de geblesseerden Kim Noteboom en Nicole van den Berg.

Het begin was voor de gasten uit Rhoon. De zenuwen speelden ons toch wel parten. Van 0-1 maakte Liesbeth de 1e voor ons en stond het gelijk. Toch was RWA duidelijk scherper in de openingsfase ven de wedstrijd en werd het 1-3. We moesten aan de bak! Opnieuw was het Liesbeth die door 2 doorloopballen de stand gelijk trok tot 3-3. Hierna moest het andere vak het maar overnemen. Dit gebeurde door een korte bal onder de korf van Ingmar 4-3. We zaten in de wedstrijd. Vanaf dit moment waren de zenuwen verdwenen en kwamen we toe aan ons eigen spel. Met lange aanvallen en de snelle afvang in hun aanval trokken we het initiatief naar ons toe. We groeiden in de wedstrijd en werden de betere ploeg. Zo stond er door nog 2 doelpunten van Arno en Hans een 6-4 ruststand op het bord en het was duidelijk dat we niet hoefden te verliezen.

Na rust hetzelfde beeld; een goed spelend 2e met lange aanvallen en een zonder veel overleg spelende tegenstander. Een door haar dame getergde Samantha besliste in haar eentje de match. Via twee echte doelpunten kort onder de korf maakte ze het gat van vier doelpunten, 8-4. RWA gaf nog niet op en scoorde ook tweemaal (8-6) zo kon Samantha opnieuw gaan aanvallen. Door weer een korte bal onder de korf en een afstandschot bracht ze het verschil weer op vier (10-6). Hierna bracht de ook goed spelende Liesbeth met haar vierde het gat op 11-6. Het was duidelijk dat de twee punten in Middelharnis zouden gaan blijven. Met nog een paar doelpunten van Samantha en nog een van Liesbeth werd de eindstand bepaald op 14-10. Een uitermate belangrijke winst en weer 2 punten.

Zonder te kort te doen aan alle spelers waren Samantha en Liesbeth vandaag overduidelijk de matchwinnaars maar zoals gezegd opnieuw een teamprestatie van formaat!

Komende zaterdag staat de topper tegen koploper Nieuwerkerk op het programma. Om 11.00 uur spelen we thuis de wedstrijd om de koppositie. De 1e wedstrijd tegen Nieuwerkerk werd uit overtuigend gewonnen met 13-16 maar duidelijk was wel dat Nieuwerkerk een hele goede ploeg is waar we thuis zeker nog niet van gewonnen hebben.

Winst kan betekenen dat vier ploegen de koppositie gaan delen, verlies betekent de vierde plaats in de ranglijst. Het wordt dus zeker erg spannend!