Wedstrijden > Good Luck 2 - Seolto 2

Datum: 24 november 2007
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 met moeite lang Seolto 2

Zaterdag 24 november stond de eerste thuiswedstrijd van deze zaalcompetitie op het programma. Het vertrouwen was enorm door de met groot verschil gewonnen wedstrijd van vorige week tegen KVK 2. Gezien het aantal doelpunten dat Seolto vorige week gemaakt had moest het dus weer een makkie kunnen worden...

Dit bleek echter een illusie... Vanaf de eerste minuut speelde de zeer jonge ploeg van Seolto in een bijzonder hoog tempo de bal rond en wij liepen daar dus behoorlijk achter aan. Verdedigend gaven ze veel druk op de ballijnen waardoor wij de bal moeilijk konden rondspelen en eigenlijk niet echt aan ons eigen spel toekwamen.

Toch was het Good Luck wat op voorsprong kwam, door een vrije bal van Leonie werd de score geopend. Seolto scoorde al snel tegen en bracht de stand weer gelijk. Lindsay maakte een korte kans achter de korf prima af en weer stonden we dus op voorsprong. Dit was echter al halverwege de eerste helft en het tempo was nog steeds erg hoog. Wij slaagden er niet echt in om het tempo te drukken en zo meer vat op het spel te krijgen. Seolto scoorde twee maal achter elkaar en zo stonden we met 2-4 achter. Het leek erop dat de gasten uit Vlissingen het gaatje konden vergroten omdat we nog steeds niet lekker in de wedstrijd zaten. Veel fouten pases resulteerden in veel balverlies. Doordat Seolto eigenlijk alleen een hoog tempo speelde en verder niet echt effectief was konden we aan het eind van de eerste helft wat meer grip op hun spel krijgen. Het tempo ging wat naar beneden doordat we snel in hun aanval de afvang hadden en wij wat langer konden gaan aanvallen. Hierdoor konden we weer terugkomen in de wedstrijd en bleek toch wel dat we een hele goeie ploeg hebben! Door doelpunten van Liesbeth en een strafworp van Arno stond er een 5-5 score op het bord bij rust.

Na rust hetzelfde beeld een in een hoog tempo, maar niet effectief spelende tegenstander en Good Luck wat probeerde het tempo uit de wedstrijd te halen. Tot 6-6 ging het gelijk op. Door doelpunten van Liesbeth, Arno en een benutte strafworp van Lindsay leek het of de wedstrijd gespeeld was 9-6. Helaas werd een 100% kans door Lindsay gemist. Dit had de echte knock out kunnen zijn. Met nog zo'n 5 minuten op de klok scoorde Seolto de 9-7 en niet veel later de 9-8. Met twee wissels (Thea voor Leonie) en Arnold voor Arno probeerde Good Luck het tempo helemaal stil te leggen en de voorsprong vast te houden. Dit lukte want bij de stand van 9-8 floot de matig leidende scheidsrechter af en pakten we weer 2 punten.

Een goed resultaat tegen een tegenstander die we misschien vooraf wat onderschat hebben. Door keihard te werken konden we de punten toch op Flakkee houden.